بازديد فرماندار شهرستان ميبد از منطقه ويژه بيرجند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/35045
ساعت 11:24 دوشنبه 7 دی 1394
فرماندار شهرستان میبد در راس هيای متشکل از فعالان صنعتی و اقتصادی این شهرستان از منطقه ويژه خراسان جنوبي بازديد كردند.

به گزارش فرينا، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبي در نشستي كه در حاشيه اين بازديد برگزار شد گفت: خراسان جنوبی دارای مردمانی خوب و با فرهنگ است و به نظر من بیرجندی ها و شهروندان خراسان جنوبی در فرهنگ اجتماعی حرف اول را می زنند و لذا این استان با وجود داشتن مرز 450 کیلومتری با  افغانستان در بحث امنیت پایدار رتبه دوم را در کشور دارد.
مرتضی صفدری زاده با اشاره به اینکه موتور محرک توسعه کشور روشن شده است، افزود: قرار است برخی تحریم های 20 ساله برداشته شود که در آن صورت وضع کشور از سالهای 61 یا 62 بهتر خواهد شد و باید جذابیت ها را معرفی کرده و فرصت ها را تبیین نماییم تا سرمایه گذاران به سرمایه گذاری ترغیب شوند.
صفدري زاده با بیان اینکه من معتقدم در بیرجند و خراسان جنوبی اتفاقات خوبی برای سرمایه گذاری موفق می تواند رخ دهد، گفت: در این راستا برای فراهم نمودن زیرساخت ها از جمله در بخش راه، افزایش پروازها  و ... اقدامات لازم در استان در دست انجام است.

* صدور کلیه مجوزهای سرمایه گذاری در کمتر از 72 ساعت در منطقه
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبي با تشریح سابقه تصویب، راه اندازی و افتتاح این منطقه به تبیین مزایا و ظرفیت های خراسان جنوبی و منطقه ویژه اقتصادی بيرجند پرداخت و گفت: در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبي، کلیه مجوزها برای فعالیت سرمایه گذاران به طور رایگان و در کمتر از 72 ساعت صادر می شود.
حسین مالکی با اشاره به اینکه فرصت ها و مزیت های استان خراسان جنوبی، آرزوی سایر نقاط است، افزود: باید از این فرصت ها به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

* امنیت، عامل مهم سرمایه گذاری در خراسان جنوبي
فرماندار شهرستان میبد در اين نشست گفت: امروز ایجاد اشتغال و راه اندازی واحدهای تولیدی از احداث مسجد بهتر و مهمتر است و خیرات و برکات آن پس از مرگ هم برجای می ماند.
حسين فلاح افزود: 30 درصد کاشی و سرامیک کشور در شهرستان میبد تولید می شود و ما به دنبال این هستیم که سرمایه گذاران ما به جز شهرستان میبد در سایر نقاط کشور هم سرمایه گذاری نمایند و گروه بزرگ تاپ سر که از بزرگترین فعالان صنعتی استان یزد می باشد بیرجند و خراسان جنوبی را برای سرمایه گذاری انتخاب کرده و قطعا شاخص های این استان از جمله مردم خوب و با فرهنگ، نیروی کار تحصیلکرده و امنیت پایدار در این انتخاب موثر بوده است
فلاح با اشاره به اینکه تا چند سال پیش گمان می کردم بیرجند منطقه ناامنی است، افزود: الان می بینم که شهرستان بیرجند و استان خراسان جنوبی در بسیاری از شاخص ها و از جمله در امنیت پایدار که ویژگی بسیار مهمی در امر سرمایه گذاری است، رتبه های اول را دارد.
وی گفت: با توجه به بحران آب استانهای مانند یزد و خراسان جنوبی و مصرف درصد بسیار بالایی از منابع آبی در بخش کشاورزی، در این استانها باید به سمت ایجاد صنایع به ویژه صنایع تبدیلی و بسته بندی رفت و منطقه ویژه اقتصادی استان خراسان جنوبی با داشتن مزایای فراوان از جمله تسهیل درصدور مجوزها، همجواری با طولانی ترین و امن ترین مرز مشترک با کشور افغانستان و حمایت از سرمایه گذاران ، بهترین مکان برای سرمایه گذاری است و جا دارد که از ظرفیت های بالای منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی استفاده بهینه شود.

 وجود معادن غنی خراسان جنوبی زمینه اي مساعد براي سرمایه گذارن يزدي
فرماندار شهرستان میبد با ذکر این نکته که پسا برجام فرصت بسیار خوبی خواهد بود، افزود: در سطح روابط بین المللی اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است و با توجه به مدیریت آقای صفدری زاده بر منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی قطعا و به تدریج شاهد حضور سرمایه گذاران در این منطقه خواهیم بود.
فلاح با بیان اینکه خراسان جنوبی از معادن بسیار غنی برخوردار است، گفت: برای فرآوری مواد معدنی استان نیاز به سرمایه گذاری است و سرمایه گذاران شهرستان میبد واستان یزد می توانند در این زمینه سرمایه گذاری نمایند.
وي با اشاره به اينکه بانک جهانی سال 95 را سال توسعه ایران با رشد بین 5/4 تا 5/5 درصد پیش بینی کرده است، افزود: ما بسیار خوشحالیم که آقای صفدری زاده و گروه بزرگ تاپ سر در خراسان جنوبی سرمایه گذاری کرده است. این گروه در استان یزد و شهرستان میبد تحولی اساسی ایجاد نموده اند و حال با عشق و علاقه به خراسان جنوبی آمده اند و با آنکه جا برای فعالیت در استان یزد برایشان مهیا بود حاضر نشدند بیرجند و خراسان جنوبی را رها کنند. البته این گروه حتما ظرفیت هایی را در این استان مشاهده کرده اند که به این  خاطر باید به مردم این استان تبریک گفت.

* اعتماد بازار افغانستان به كيفيت كالاهاي ايراني
مدیرکل گمرکات خراسان جنوبي نیز با بیان اینکه افغانستان تشنه کالا و خدمات و هر اقدامی در تجارت جهانی است، گفت: بازار افغانستان برای آرد و سوخت هیچگاه تعطیل نمی شود. ضمن اینکه آنها به کیفیت کالای ایرانی اعتماد و ایمان دارند.
محمدعلي خاشی با ذکر این نکته که در خراسان جنوبی معادن خوب سنگ با بهترین کیفیت را داریم، گفت: در کنار این معادن جای صنایع فراوری در استان خالی است. برای محصولات استراتژیک استان یعنی زرشک ، زعفران  و عناب نیز مشکل فراوری و بسته بندی داریم.

پیگیری ها برای اخذ کد گمرکی منطقه بزودی به نتیجه می رسد
خاشي نيز در اين نشست با اشاره به اینکه به زودی پیگیری ها، برای اخذ کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبي به نتیجه خواهد رسید، افزود: آقای صفدری زاده با هدف توسعه تجارت و خدمت و محرومیت زدایی به خراسان جنوبی آمده اند و حرکت شان خیر است و من طی چهار سال ارتباط خود با ایشان به این نتیجه رسیدم که به دنبال انتفاع نیستند و در پی آبادانی هستندو لذا ما هم وقتی نیت خیر ایشان را دیدیم در اولین فرصت گمرک را در منطقه ویژه اقتصادی استان مستقر کردیم و امیدواریم بتوانیم به ارائه خدمات ادامه دهیم .

* خراسان جنوبي بستری مناسب برای سرمایه گذاری
در ادامه اين نشست، مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان جنوبي نيز با اشاره به اینکه خراسان جنوبی استانی نوپا و 11 ساله است، برخی شاخص ها و ظرفیت های این استان از جمله امنیت، نیروی انسانی تحصیلکرده و همگرایی و همدلی را یادآور شد و گفت: اگر در استانی همگرایی وجود نداشته باشد سرمایه گذار حاضر به فعالیت در آن نمی شود و من اطمینان می دهم که در خراسان جنوبی این همگرایی وجود دارد و ما یک استاندار توسعه محور داریم.
حسين موهبتی گفت: منطقه ویژه اقتصادی استان با حضور آقای صفدری زاده یک مزیت است و بستر مناسبی برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران است.
موهبتي با ذکر این نکته که بازار افغانستان بازار بسیار خوبی برای صادرات است، به رتبه اول استان در تولید زغال سنگ اشاره کرد و گفت: بیشترین معادن استان هنوز به فراوری نرسیده است. ضمن اینکه در حوزه گردشگری نیز با وجود ابنیه تاریخی و مناطق طبیعی و بکر زمینه برای سرمایه گذاری در خراسان جنوبی وجود دارد.
وي با اشاره به اینکه خط آهن در دست احداث چابهار- سرخس از خراسان جنوبی عبور می کند، افزود: ما به عنوان بخش دولتی آمادگی داریم دست سرمایه گذاران را به گرمی بفشاریم و دولت در پسا تحریم در پی فعال کردن بخش خصوصی در اقتصاد و سرمایه گذاری است و زمینه سرمایه گذاری در خراسان جنوبی در پسا تحریم آماده است و ما هم در این راستا طرح های اولویت دار را در بخش های مختلف مشخص کرده ایم.
گفتني است، فرماندار شهرستان میبد را در این سفر هیات مدیره گروه بزرگ تاپ سر سرمایه گذار منطقه ویژه اقتصادی استان و جمعی از کارخانه داران و تولیدکنندگان این شهرستان همراهی کردند.




شناسه خبری: 35045

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو