رشد 128 درصدی ترانزیت انواع کالا از بندر امیرآباد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/35059
ساعت 10:36 چهارشنبه 9 دی 1394
تا پایان آذر ماه سال جاری ترانزیت انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بندر امیرآباد از 128 درصد رشد برخوردار بود.

به گزارش فرینا، علی خدمتگزار مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد با اعلام این خبر گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه ترانزیت انواع کالا با 128 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته از 36 هزار و 168 تن به 82 هزار و 459 تن در  این مدت رسید  .

وی در ادامه در بیان عمده ترین کالاهای ترانزیتی از انواع سنگ(تزئینی ، ساختمانی ، گرانیت و مصنوعی) ، کالای کانتینری و محصولات کشاورزی به عنوان عمده ترین کالاهای غیرنفتی ترانزیتی نام برد و از بنزین ، گازوئیل و مازوت به عنوان عمده ترین کالاهای نفتی ترانزیتی یاد کرد .
مهندس خدمتگزار با اشاره به اینکه 51 هزار و 234 تن کالای نفتی با رشد 100 درصدی تا پایان آذر ماه امسال از این بندر به سایر کشورها ترانزیت شد ، از ترانزیت 31 هزار و 225 تن کالای غیرنفتی در این مدت خبر داد .

وی با اشاره به موقعیت خاص بندر امیر آباد در کریدور بین المللی شمال - جنوب خاطر نشان کرد : کشورهای مبداء این کالاها شامل ترکمنستان ، قزاقستان ، پاکستان ، چین ، امارات متحده عربی ، ترکیه ،چین روسیه ، انگلستان  و هندوستان و کشورهای مقصد نیز پاکستان ، افغانستان ، امارات متحده عربی ، عراق ، ارمنستان ، قرقیزستان ، قزاقستان ، ترکمنستان ، عراق و روسیه است.
لازم به ذکر است ورود و خروج این کالاها از مرزهای میرجاوه ، بازرگان ، دوغارون ، نوردوز ، سرخس ، پیرانشهر ، شهید رجایی و گمرک فرودگاه امام خمینی(ره) انجام گرفت.
گفتنی است بندر امیر آباد ؛ با وجود سیستم حمل و نقل دریایی ، جاده ای ، ریلی و هوایی (حمل و نقل چند وجهی ) بستری مناسب جهت ترانزیت کالا فراهم آورده و از جایگاه ویژه ای در تجارت بین الملل برخوردار است.



شناسه خبری: 35059

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو