میزبانی بندر شهید رجایی از 3 هزار فروند شناور

لینک کوتاه: freena.ir/detail/35074
ساعت 15:53 چهارشنبه 9 دی 1394
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از پهلوگیری حدود ٣هزار فروند شناور و تخلیه و بارگیری ٤٧ میلیون تن انواع کالا در بندر شهید رجایی طی ٩ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش فرینا، ابراهیم ایدنی از پهلوگیری ٢هزار و ٩٧٨ فروند انواع شناور در بندر شهید رجایی از ابتدای سال جاری تاکنون، سخن به میان آورد و گفت: طی ٩ ماه اخیر، ٢ هزار و ٢٩٠ فروند شناور بالای یکهزار تن و ٦٨٨ فروند شناور زیر یکهزار تن در این بندر تردد کردند.

ایدنی ادامه داد: طی این مدت، تخلیه و بارگیری یک میلیون و ٢٣١ هزار و ١٦٦ TEU کانتینر در بندر شهید رجایی به عنوان پیشرفته ترین بندر کانتینری کشور به ثبت رسید.

تخلیه و بارگیری ٤٧ میلیون تن انواع کالا
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن ارایه گزارشی از عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی طی ٩ ماهه سال ٩٤، اظهار داشت: طی این مدت، در مجموع ٤٧ میلیون و ٢٩٤ هزار و ٨٨ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد که ٢٩ میلیون و ٦٦٥هزار و ٧٣٥ تن آن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ١٧میلیون و ٦٢٨ هزار و ٣٥٣ تن نیز به مواد نفتی اختصاص دارد.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، ٤ میلیون و ٤٩١ هزار و ٢٣٥ تن مواد نفتی از طریق بندر شهید رجایی به خارج از کشور صادر شد که ١٩ درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.

رشد ٥٥ درصدی ترانزیت فرآورده های نفتی
این مقام مسئول گفت: بیش از ٦٧٨ هزار تن انواع فرآورده های نفتی به کشورهای مختلف ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ٥٥ درصد افزایش داشته است.
ایدنی از واردات یک میلیون و ٧٦٣ هزار و ٣٩٧تن انواع فرآورده های نفتی از طریق بندر خلیج فارس(بخش نفتی بندر شهید رجایی) به داخل کشور و کابوتاژ ١٠ میلیون و ٦٩٠ هزار و ٢٠١ تن از اینگونه کالاها طی سال جاری خبر داد.

صادرات بیش از ١٧ میلیون تن کالای غیرنفتی
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران را ١٧ میلیون و ٥٣١ هزار و ٧١٨ تن عنوان کرد.
مواد پتروشیمی، محصولات کشاورزی، مواد معدنی و صنعتی، فلزات، سنگ آهن و صنایع دستی از جمله کالاهای غیرنفتی صادراتی است.

کاهش ٢٧ درصدی واردات غیرنفتی
به گفته ایدنی، ٦ میلیون و٩٦٢ هزار و ٤٩٨ تن از چنین کالاهایی در مدت یاد شده، وارد بندر شهید رجایی شد که مقایسه این رقم با مدت مشابه سال گذشته کاهش ٢٧ درصدی را نشان می دهد.
وی از کابوتاژ بیش از ١٨٠ هزار تن از این گونه کالاها طی مدت یاد شده سخن به میان آورد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، ترانشیپ ٨٢٢ هزار و ٦٣٢ تن کالای غیرنفتی نیز از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر در راستای تبدیل بندر شهید رجایی به یک بندر کانونی، به ثبت رسید.

ترانزیت ٣,٢ میلیون تن کالای غیرنفتی
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طی این مدت، ٣ میلیون و١٧٠ هزار و ١٣٠ تن کالاهای غیرنفتی از طریق این بندر ترانزیت شد.
نفت کوره، مازوت، مس، گوگرد، مواد معدنی، آهن آلات، روغن خوراکی، ریل ،گندم و گندله آهن از جمله مواد نفتی و غیر نفتی است که در مسیر انتقال از آسیای میانه به اروپای شرقی و جنوب شرق آسیا از طریق ایران ترانزیت می شود .



شناسه خبری: 35074

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو