مناطق ویژه اقتصادی در مسیر توسعه قرار گرفته است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/35075
ساعت 15:56 چهارشنبه 9 دی 1394
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اقدامات موثری برای تحقق اهداف مناطق ویژه اقتصادی صورت گرفته، گفت: مناطق ویژه اقتصادی در مسیر توسعه قرار گرفته است.

به گزارش فرینا به نقل از فارس، سید محمدعلی سیدابریشمی ظهر امروز در جمع مدیران عامل مناطق ویژه اقتصادی در یزد اظهار داشت: تصدی‌گری مناطق ویژه اقتصادی از زمانی که به این سازمان واگذار شده در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته و وضعیت بهتری در مقایسه با گذشته خود دارد.

سیدابریشمی با تاکید بر ایجاد بسترهای لازم برای حضور سرمایه‌گذاران در مناطق ویژه اظهار داشت: مناطق ویژه اقتصادی در گسترش صنعت و صادرات نقش ویژه‌ای دارند و تاکید ما بر تامین و تکمیل زیرساخت‌های عمرانی در این مناطق است.
وی در ادامه از اختصاص بودجه 94 میلیاردی برای توسعه مناطق ویژه اقتصادی 9 گانه کشور در سال آتی خبر داد.
این مسئول عنوان کرد: مقرر شده در سال 95، بودجه مناطق ویژه تا 1.5 برابر افزایش داشته باشد که البته امیدواریم این میزان در دولت مصوب شود تا در راستای توسعه و بهره‌برداری از مناطق ویژه اقتصادی به کار گرفته شود.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک با بیان اینکه متولی 9 منطقه ویژه اقتصادی در کشور هستیم اذعان داشت: پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی و برقراری ارتباط تجاری بین‌المللی و تحرک در اقتصاد منطقه‌ای از اهداف مهم مناطق ویژه است که توجه مناسبی به آن نشده است.
وی همچنین با اشاره به عدم تحقق کامل بودجه سال جاری مناطق ویژه گفت: 350 میلیارد ریال برای مناطق ویژه در سال جاری اختصاص یافته که متاسفانه تاکنون به طور کامل محقق نشده است.
سیدابریشمی همچنین افزود: توصیه می‌کنم تا مناطقی که هنوز به هر دلیل نتوانستند بودجه اختصاصی خود را دریافت کنند، تلاش نمایند تا این امر تا پایان سالجاری تحقق یابد.
سیدابریشمی با اشاره به ضرورت جذب سرمایه‌گذاران در مناطق ویژه اظهار داشت: مدیران مناطق باید با جدیت بیشتری مسائل را دنبال و پیگیری کنند، تا زمینه را برای حضور هر چه سریعتر سرمایه گذاران فراهم کنند.
وی در ادامه به تشریح وضعیت مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش این سازمان پرداخت و گفت: در مناطق ویژه استان یزد و ازنا پیشرفت خوبی حاصل شده و بهره‌وری بیشتری صورت گرفته که امیدواریم این دو شهرک نیز به خوبی کامل شوند.
این مسئول عنوان کرد: در سایر مناطق کار واگذاری تقریبا آغاز شده و مشکلی وجود ندارد اما در منطقه ویژه کردستان مشکل معارضین را داریم که امیدواریم به زودی حل شود.
وی با بیان اینکه مناطق ویژه اقتصادی خوبی در کشور ایجاد شده تصری کرد: یکی از بهترین مناطق ما در استان گلستان واقع شده که در امر صادرات به کشورهای cia موفق است.
سیدابریشمی منطقه ویژه اقتصادی بوشهر را یکی دیگر از مناطقی برشمرد که در مقایسه با سایر مناطق به دلیل استقرار در بندر مزیت‌های مفیدی در استقرار صنایع در خط ساحلی دارد.
وی بیان داشت: منطقه بوشهر با داشتن 12 کیلومتر خط ساحلی توان استقرار و سرمایه‌گذاری در حوزه فولاد، صنایع پتروشیمی و صنایع وابسته به نفت و گاز را دارد و می‌تواند رونق خوبی را برای کشور داشته باشد.
در این نشست مدیران مناطق استان‌های همدان، بوشهر، گلستان، خراسان شمالی، یزد، سمنان، کردستان، فارس و گلستان به بیان نقطه نظرات خود پیرامون مناطق ویژه پرداختند.



شناسه خبری: 35075

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو