امضاء نخستین قرارداد بین المللی پتروشیمی در آينده نزديك

لینک کوتاه: freena.ir/detail/35163
ساعت 15:04 سه شنبه 15 دی 1394
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از احتمال امضاء نخستین قرارداد بین المللی پتروشیمی با شرکتهای بین المللی در فروردین ماه سال آینده خبر داد.

به گزارش فرينا، عباس شعری مقدم گفت: پس از لغو تحریم ها، نخستین قرارداد پتروشیمی با شرکتهای بین المللی در فروردین ماه سال آینده امضا می شود و پیش بینی می شود آلمانیها زودتر از دیگران اقدام به امضاء قرارداد کنند.
به گزارش فرينا، شعری مقدم درباره زمان امضاء قرارداد با سرمایه گذاران خارجی صنعت پتروشیمی ایران، افزود: به جز بحث سیاسی برجام، شرکت های خارجی نگرانی دارند و می خواهند مطمئن شوند که تحریم ها دوباره بازنمی گردد.
وی با بیان این که بانکها نیز قصد دارند اطمینان یابند تحریمها به راحتی اعمال نمی شود، گفت: شرکتهای خارجی از تحریم ها ضرر زیادی کرده اند و می خواهند تضمینی بگیرند که تحریم ها دوباره بازنگردد.
 شعری مقدم پیش از این نیز گفته بود: شرکتهای آلمانی در مجموع ١٢ میلیارد یورو برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران پیشنهاد کرده اند که پس از لغو تحریمها اجرایی می شود.
وی با بیان این که آلمانیها دو پیشنهاد بزرگ به ایران ارائه کرده اند، افزود: یک شرکت بزرگ آلمانی برای سرمایه گذاری به میزان هشت میلیارد یورو و شرکتی دیگر برای یک پروژه چهار میلیارد یورویی اعلام آمادگی کرده است.
ظرفیت کنونی تولید سالانه محصولات پتروشیمی ایران ٦٠ میلیون تن است و کشورمان می خواهد با جذب منابع جدید مالی توسط شرکتهای بین المللی و تکمیل واحدهای نیمه کاره، ظرفیت تولید را به ١٨٠ میلیون تن در سال افزایش دهد.





شناسه خبری: 35163

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو