بازديد نماینده ویژه معاون اول ريیس جمهور از منطقه ویژه دوغارون

لینک کوتاه: freena.ir/detail/35165
ساعت 09:56 چهارشنبه 16 دی 1394
نماینده ویژه معاون اول ريیس جمهور در راستای ارتقاء فعالیت های منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به منطقه آزاد تجاری صنعتی از ظرفیت ها و امکانات اين منطقه بازدید كرد.

به گزارش فرينا، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در اين ديدار گفت: شرق کشور به جهت سرمایه گذاری پتانسیل بالایی دارد که متاسفانه به نسبت این ظرفیت به این منطقه توجه نشده است ناصرالدین گرامی افزود: مردم و سرمایه گذاران کشور همجوار، افغانستان به دلیل فقدان امنیت در کشور خود تمایل زیادی دارند که در ایران و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون سرمایه گذاری کرده و از نعمت امنیت و دیگر ظرفیت های بالای کشور ما استفاده نمایند که در صورت ارتقا به منطقه آزاد این مهم به سهولت انجام خواهد شد
گرامی گفت: نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون با ولایت هرات، قطب اقتصادی کشور افغانستان و همچنین بالا بودن نسبت صادرات به واردات این کشور این منطقه را از دیگر مناطق ویژه و حتی آزاد کشور متمایز کرده است و طبق برآوردهای کارشناسی، در سال 2020، بیانگر حدود 5/10 میلیارد واردات برای کشور افغانستان است که جمهوری اسلامی ایران با ارتقاء و توجه به ظرفیتهای خود می تواند سهم بسزایی در تامین نیازهای کشور همجوار داشته باشد.


**   وجود ظرفيت هاي بالاي اقتصادي در منطقه ويژه دوغارون                                               
محمدرضا یزدانی، مدیرکل هماهنگی و نظارت اموربازرگانی معاون اول رئیس جمهور نيز در اين بازديد با اشاره به ظرفيت هاي منطقه ويژه دوغارون گفت: پتانسیل و ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی دوغارون خارج از تصور من بود و فکر نمی کردم در شرق کشور چنین ظرفیتی وجود داشته باشد و امیدوارم در پایان این سفر گزارش خوبی تهیه و خدمت معاون اول رئیس جمهور ارائه شود تا بهترین تصمیم که به نفع کشور و مردم منطقه خواهد بود توسط دولت محترم گرفته شود.

** پایانه مرزی دوغارون رتبه اول را در کشور دارد
در ادامه اين ديدار فرماندار شهرستان تایباد ضمن خیرمقدم به نماینده ویژه معاون اول رئیس جمهور از تلاش ها و پیگیری های دولت محترم و شخص آقای جهانگیری در حل مسائل و توجه به مشکلات مناطق ویژه اقتصادی کشور تشکر و قدردانی كرد. 
حسین شرافتی راد به ارائه گزارشي از منطقه پرداخت و گفت: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به جهت پتانسیل و امنیت بالای آن متقاضیان سرمایه گذاری بالایی را از کشور افغانستان دارد.
شرافتی راد افزود: سهامداران منطقه ویژه اقتصادی دوغارون 120 هزار نفر مردم شهرستان تایباد هستند و پایانه مرزی دوغارون رتبه اول را در کشور داراست.
نماينده ويژه معاون اول رئیس جمهور را در اين سفر محسن واشقانی ريیس اداره صنعت حوزه معاون اول، حسین شرافتی راد فرماندار شهرستان تایباد، علی رسولیان مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی و جمعی از مسئولین شهرستان تایباد، همراهی کردند.




شناسه خبری: 35165

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو