توجه دولت به توسعه زيرساختي منطقه ويژه خراسان جنوبي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/35166
ساعت 10:23 چهارشنبه 16 دی 1394
کارگروه امور اقتصادی استان خراسان جنوبي با حضور استاندار خراسان جنوبی، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور و جمعي از مدیران دستگاه های اجرایی استان در بیرجند برگزار شد.

به گزارش فرينا، وجه اله خدمتگزار گفت: خراسان جنوبی دارای ظرفیت ها و پتانسیل هایی است که بر هیچکس پوشیده نیست.
خدمتگزار با بیان این که خوشبختانه در بین مدیران استانی، ایجاد انگیزه برای حمایت از امر تولید، ایجاد اشتغال و جذب سرمایه گذار وجود دارد، افزود: از هرگونه حمایتی که از بنده به عنوان مدیرعالی استان و مجموعه استانداری نیاز باشد، دریغ نخواهد شد.
خدمتگزار به اهمیت موضوع سرمایه گذاری در استان خراسان جنوبي اشاره كرد و گفت: قطعا حمایت از سرمایه گذاری در استان، سبب توسعه بسیاری از زیرساخت ها از جمله توسعه صنعت حمل و نقل و... خواهد شد.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به این که دولت تدبیر و امید توجه و نگاه ویژه ای به استان های محروم از جمله خراسان جنوبی دارد، افزود: جای بسی خرسندی است که دولت و مسئولان دست اندرکار در مرکز، آماده هرگونه مساعدت و همکاری در این خصوص هستند.
وی با بیان این که منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی، دارای قابلیت های بسیار بزرگی در استان است، گفت: باید همه ما از این ظرفیت ها به نحو احسنت استفاده کرده و از آن حمایت نماییم.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به وجود معافیت هایی در رابطه با سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی استان، افزود: امیدواریم که سرمایه گذاران نیز در راستای سرمایه گذاری در این منطقه بکوشند و به مساله معافیت های مالیاتی در این زمینه توجه کافی داشته باشند.
خدمتگزار همچنین به پایبند بودن سرمایه گذاران به تعهدات خود اشاره كرد و گفت: در کنار حمایت هایی که مدیران از سرمایه گذاران در بخش های مختلف انجام می دهند، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی نیز باید به تعهدات خویش پایبند بوده و به آن عمل کنند تا بتوان به اهداف مورد نظر که ایجاد اشتغال و توسعه منطقه است، دست یافت.
وی با اشاره به این نکته که همه بخش های خصوصی برایمان دارای اهمیت است، افزود: آنچه مسلم است آن است که ما نمی توانیم در حوزه سرمایه گذاری، صرفا منتظر کمک های دولتی باشیم.             
استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: مدتی قبل مجوز انجام پروازهای خارجی از استان به مقصد دوبی و...گرفته شده است که چنانچه مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان و همکاران شان تمایل به سرمایه گذاری در این خصوص را داشته باشند، در این راستا نیز در خدمتشان هستیم.
خدمتگزار در پایان ضمن خطاب قرار دادن مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان و همکارنش خواست که ظرف مدت زمانی یک ماه، به بررسی سرمایه گذاری در بخش های مختلف خراسان جنوبی پرداخته و نتیجه آن را از طریق استانداری اعلام نماید.
گفتنی است که در پایان اين نشست، استاندار خراسان جنوبی، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان و جمعي از مدیران استانی از منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی بازديد كردند.





شناسه خبری: 35166

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو