افزایش 80 درصدي تولید گاز در پارس جنوبی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/35168
ساعت 11:23 چهارشنبه 16 دی 1394
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: فازهای 17 و 18 پارس جنوبی به تولید 80 درصد رسید و این در حالی است که گاز به پالایشگاه‌های فاز 19 پارس جنوبی وارد شده است.

به گزارش فرينا، مهدی یوسفی در نشست علما و روحانیون شیعه و اهل سنت استان بوشهر با بیان اینکه همزیستی مذاهب و اقوام در منطقه پارس جنوبی نماد اتحاد در کشور است افزود: همکاری و همراهی اقشار مختلف مردم، علما و روحانیون، مسئولان و کارکنان منطقه ویژه پارس موفقیت‌های مهمی در پارس جنوبی رقم زده است.
يوسفي از افزایش تولید گاز در پارس جنوبی خبرداد و گفت: در دو سال گذشته با برنامه‌ریزی مدونی که تدارک دیده شد سالانه 100 میلیون متر مکعب در روز به ظرفیت گاز کشور از پارس جنوبی افزوده شد که تولید گاز از این میدان گازی اکنون روزانه به حدود 500 میلیون مترمکعب رسیده است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به اینکه هیچ گونه کمبودی برای تامین گاز مصرفی مردم در نقاط مختلف کشور وجود ندارد افزود: اکنون تراز گاز در کشور مثبت شده و با روندی که در پیش است تولید گاز در پارس جنوبی رو به افزایش است.
یوسفی با بیان اینکه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در آستانه بهره‌برداری است اضافه کرد: فازهای 17 و 18 پارس جنوبی به تولید 80 درصد رسید و این در حالی است که گاز به پالایشگاه‌های فاز 19 پارس جنوبی وارد شده است.
وی با اشاره به صادرات محصولات پارس جنوبی افزود: معادل 21 میلیارد دلار سال قبل از گمرک پارس جنوبی صادرات انجام شده که حدود 40 درصد از صادرات غیرنفتی کشور است.





شناسه خبری: 35168

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو