صادرات ۹ میلیون تني میعانات گازی از مجتمع بندری پارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/35208
ساعت 11:39 يکشنبه 20 دی 1394
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از بارگیری بیش از ۹.۴ میلیون تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی در نه ماهه امسال از مجتمع بندری پارس به منظور صادرات به خارج از کشور خبرداد.

به گزارش فرينا، مهدی یوسفی، مجتمع بندری پارس را از زمره بهترین بنادر کشور عنوان كرد و گفت: عمق آبخور مناسب با توان پهلو دهی ۲۵ کشتی به صورت همزمان و تخلیه کالاهای فوق سنگین تا یک هزار و ۲۰۰ تن از مهمترین ویژگی های مجتمع بندری پارس می باشد که این مجتمع بندری را از دیگر بنادر خلیج فارس متمایز کرده است.
 یوسفی با بیان اینکه در نه ماهه امسال ۹ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۹۲۶ تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی در مجتمع بندری پارس بارگیری و صادر شده است افزود: این میزان شامل ۹ میلیون و ۳۸ هزار و ۳۱۰ تن میعنات گازی، ۲۱۳ هزار و ۳۳۳ تن گوگرد و ۲۰۷ هزار و ۲۸۳ تن دیگر محصولات تولیدی منطقه است که به کشورهای مختلف جهان صادر شده است.
 مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به عملیات پهلودهی ۳۴۶ فروند شناور شامل کشتی های تانکر (SPM) و تجاری در نه ماهه امسال گفت: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۲۳۷ مورد پهلودهی کشتی های تجاری و تانکر در این بندر انجام شده است که بر این اساس پهلوگیری کشتی ها در این بندر ۴۵ درصد افزایش یافته است.
 یوسفی میزان بارگیری کانتینر در نه ماهه امسال را ۴ هزار و ۸۰۵ TEU عنوان کرد و افزود: طی همین مدت عملیات تخلیه یک هزار و ۴۶۰ TEU کانتینر در این بندر انجام شده است که این کانتینر ها شامل کالاها و تجهیزات مورد نیاز صنایع برای استفاده در پروژه های منطقه بوده است.
 گفتنی است مجتمع بندری پارس با دارا بودن ظرفیت اسمی یک میلیون تن گوگرد به صورت گرانول، ۳ میلیون TEU کانتینر، ۶میلیون تن تجهیزات آزمایشگاهی و ۳۰ میلیون میعانات گازی و سایر موارد پتروشیمی در سال از مهمترین پتانسیل های این مجتمع بندری است که توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی را به خود جذب کرده است.





شناسه خبری: 35208

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو