حضور شرکت های پتروشيمي ایرانی در بازارهای جهانی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/35209
ساعت 12:00 يکشنبه 20 دی 1394
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: امیدواریم افزون بر تامین نیازهای صنعت پتروشیمی از سوی سازندگان داخلی بزودی شاهد حضور شرکت های ایرانی در بازارهای جهانی باشیم.

به گزارش فرنيا، عباس شعری مقدم با اشاره به این که سازندگان ایرانی می توانند سهم خود را در تأمین نیاز داخل بویژه طرح های توسعه ای پتروشیمی افزایش دهند، افزود: زمینه برای حضور بسیاری از شرکتها در بازارهای بین المللی فراهم شده است.
شعري مقدم گفت: همزمان با تامین نیازهای داخلی، زمینه تولید تجهیزات و محصولات با کیفیت به منظور حضور در بازارهای منطقه ای و جهانی نیز فراهم خواهد شد.
وی با بیان این که دانش و توانایی فنی مورد نیاز در میان سازندگان ایرانی وجود دارد، گفت: حمایت از سازندگان داخلی سبب استفاده حداکثری از توان ساخت داخل می شود.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به این که روند تولید تجهیزات و قطعه های مورد نیاز در صنعت پتروشیمی از سوی سازندگان ایرانی رو به رشد است، ادامه داد: امروز حدود ٧٠ درصد از نیازهای صنعت در داخل کشور تولید می شود.
شعری مقدم با بیان این که مجموعه سازندگان داخلی به خوبی توانسته اند در زمینه ساماندهی برای توسعه ساخت داخل عمل کنند، گفت: برای افزایش حضور سازندگان داخلی در اجرای طرح های پتروشیمی، برنامه ریزی های مطلوبی انجام شده است.




شناسه خبری: 35209

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو