ایجاد 450 فرصت شغلی در بندر امام(ره)

لینک کوتاه: freena.ir/detail/35210
ساعت 12:17 يکشنبه 20 دی 1394
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) از انعقاد 13 فقره قرارداد سرمایه گذاری به ارزش بیش از 4422 میلیارد ریال طی نه ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: با انعقاد این قراردادها بیش از 450 فرصت اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در این مجتمع بزرگ بندری ایجاد شده است.

به گزارش فرينا، سعدالله عبداللهی افزود: در راستای توسعه صنعت حمل و نقل دریایی و بهره گیری حداکثری از توانمندی های بنادر در گسترش و توسعه بازرگانی کشور، این اداره کل ضمن استقبال از مشارکت بخش خصوصی در تأمین زیرساخت ها و تجهیزات بندری و دریایی، زمینه حضور فعال تر سرمایه گذاران در این مجتمع بزرگ بندری کشور را فراهم آورده است.
عبداللهي گفت: منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی با انعقاد 13 فقره قرارداد سرمایه گذاری به ارزش بیش از  4422 میلیارد ریال طی نه ماهه نخست سال جاری، موفق به ایجاد بیش از 450 فرصت اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در این مجتمع بزرگ بندری شده است.
وي در تشریح جزییات این قرار دادها افزود: این 13 فقره قرارداد در زمینه های احداث و بهره برداری از انبارهای نگهداری کالا، مخازن فرآورده های نفتی و سیلوی غلات و سایر فعالیت های لجستیک بندری است که طی نه ماهه نخست سال جاری با بخش خصوصی سرمایه گذار منعقد شده است.


ظرفیت ها و مزیت های رقابتی منطقه ویژه بندر امام(ره)
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به لحاظ برخورداری از ظرفیت ها و مزیت های رقابتی از جمله اراضی وسیع به مساحت 11044 هکتار، 40 پست اسکله فعال با قابلیت ارائه خدمات مناسب به کشتی های پست پاناماکس، همجواری با منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و نزدیکی به منطقه آزاد تجاری اروند، قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی حمل و نقل شمال – جنوب (INSTC)، نزدیکی به مرزهای ترانزیتی کشورهای عراق، ترکیه، کشورهای حوزه قفقاز و آسیای میانه، دسترسی آسان به راه های مواصلاتی ریلی، جاده ای و فرودگاه های کشور، محلی امن و مناسب برای سرمایه گذاری محسوب می شود.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: استقبال بی نظیر سرمایه گذاران از یک سو و محدودیت در اراضی قابل واگذاری از سوی دیگر موجب شده اجرای فازهای توسعه بندر با جدیت و سرعت بیشتری در دستور کار قرار بگیرد.
عبداللهی افزود: با اجرای فاز اول توسعه این مجتمع بزرگ بندری موسوم به طرح توسعه اراضی 600 هکتاری لجستیک بندری، دستیابی به هدف جلب مشارکت بخش خصوصی در تأمین زیرساخت ها، ایجاد روساخت های بندری و صنایع تولیدی و ارزش افزوده محقق شده و در آینده ای نزدیک، امکان جذب سرمایه گذاری قابل توجه بخش های خصوصی داخلی و خارجی در این محدوده با محوریت خدمات لجستیک بندری میسر خواهد شد.




شناسه خبری: 35210

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو