بندر امیرآباد رتبه نخست ارزیابی عملکرد را در بین بنادر کشور کسب کرد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/35238
ساعت 09:03 چهارشنبه 23 دی 1394
منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، رتبه نخست ارزیابی عملکرد را از میان شاخص های عمومی و اختصاصی، در میان بنادر کشور کسب کرد.

به گزارش فرینا، مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با اعلام این خبر گفت ؛ با بررسی شاخص های عمومی و اختصاصی و ارزیابی عملکرد واحدهای استانی در سال 93 توسط سازمان و بنادر و دریانوردی، منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با کسب بالاترین امتیاز ، رتبه نخست را در میان بنادر کشور کسب کرد.

علی خدمتگزار گفت: ارزیابی عملکرد واحدهای استانی و بنادر کشور همه ساله به منظور توسعه و ترويج فرهنگ و رفتار مطلوب سازماني و ارتقاء و بهبود نظام مديريت اجرايي در راستاي تحقق برنامه ‌‏هاي توسعه و فراهم آوردن بستر مناسب براي ايجاد رقابت سالم، از طريق شناسايي، ارزيابي، انتخاب و معرفي واحدهای برتر استانی برگزار مي‌‏شود.

وی در بیان شاخص های ارزیابی عملکرد به شاخص های عمومی و اختصاصی اشاره کرد و خاطر نشان کرد : اجرای برنامه های تحول نظام اداری ، استقرار نظام های نوین مدیریتی ، آموزش و بهبود کیفی نیروی انسانی، واگذاری امور به بخش خصوصی و کوچک سازی دولت ، مشتری مداری و پاسخگویی به شهروندان، قانونمداری و ارتقای سطح سلامت اداری ، گسترش فناوری اطلاعات ، استقرار نظام پیشنهادات و استقرار نظام ارزیابی عملکرد از جمله شاخص های عمومی در ارزیابی عملکرد بنادر کشور بود.
مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در خصوص شاخصهای اختصاصی این ارزیابی به بهبود شاخص های عملیاتی (سرویس تایم و ساعت انتظار کشتی ها) موفقیت در اجرای طرح های عمرانی، جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی، ایمنی دریانوردی، حفاظت از محیط زیست، افزایش ظرفیت و توان عملیاتی اشاره کرد.

وی با تاکید بر کسب این عنوان در میان 7 بندر بزرگ کشور خاطر نشان کرد ؛ در ارزیابی عملکرد سال 93 منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در مجموع دو هزار امتیاز در دو بخش شاخص های اختصاصی و عمومی موفق به کسب 1950 گردید ، که 1000 امتیاز مربوط به شاخصهای اختصاصی و 950 امتیاز مربوط به شاخصهای عمومی است.
گفتنی است بنادر نوشهر، انزلی، امام خمینی(ره)، شهید رجایی، چابهار و بندر بوشهر در رتبه های بعدی این ارزیابی قرار دارند.



شناسه خبری: 35238

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو