کاهش میزان فلرینگ در ١٠ فاز نخست پارس جنوبي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/35300
ساعت 13:47 دوشنبه 28 دی 1394
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از کاهش میزان فلرینگ در ١٠ فاز نخست پارس جنوبی به میزان ٥ میلیون متر مکعب در هفته خبر داد و گفت: با تکمیل طرح‌های در دست اجرا میزان گازسوزی در مشعل‌ها تا سال 96 به نصف کاهش می‌یابد.

به گزارش فرينا، مهدی یوسفی در تشریح سیاست جدید کاهش گازسوزی در مشعل تاسیسات و پالایشگاه‌های پارس جنوبی، افزود: با اجرای طرح هایی، اقدامات اصلاحی و کاهش فلرینگ در ١٠ فاز نخست  پارس جنوبی در دستور کار قرار گرفته است.
يوسفي با اعلام این که هم اکنون میزان فلرینگ در فازهای یک تا ١٠ پارس جنوبی پیش از این هشت میلیون مترمکعب در هفته بود به میزان پنج میلیون متر مکعب رسیده است، گفت: پیش بینی می‌شود با تداوم اجرای طرح‌های در دست اجرا تا پایان سال ٩٦ میزان گازسوزی در مشعل تاسیسات پارس جنوبی به ٢,٨ میلیون متر مکعب برسد.
این مقام مسئول مهم ترین مزیت کاهش اتلاف گاز در مشعل تاسیسات پارس جنوبی را حفظ و صیانت از محیط زیست عنوان کرد و افزود: دولت تدبیر و امید با روش‌ها و رویکردهای جدیدی که در زمینه حفاظت ار محیط زیست اتخاذ کرده به نتایج خوبی نیز در این زمینه دست یافته است.
وی همچنین با اشاره به لغو تحریم های ایران، گفت: با تلاش دولتمردان و دستگاه سیاست خارجی رویداد بزرگی در عرصه سیاسی و اقتصادی کشور صورت گرفت و خوشبختانه جامعه جهانی بر صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران و تداوم آن صحه گذاشت.
یوسفی لزوم پرهیز از نگاه سیاسی به موضوعات زیست محیطی و خودداری از واکنش های احساسی را لازمه تداوم اقدامات اصلاحی در این زمینه دانست و افزود: موضع‌گیری مردم و مسئولان باید مبتنی بر نتیجه‌گیری از داده‌ها و اطلاعات استخراج شده از مراجع صلاحیت دار باشد، در غیر این صورت نخواهیم توانست به اهداف مورد نظر درسند چشم انداز محیط زیستی کشور برسیم.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس فعال سازی سازمان های مردم نهاد و ارائه مشوق به صنایع را از جمله راهکارهای مشارکت همگان در انجام فعالیت های محیط زیستی دانست و گفت: هدف گذاری و برنامه‌ریزی برای ارتقای مولفه‌های زیست محیطی از سوی شرکت های مستقر در منطقه ویژه پارس در کارگروهی که براساس تفاهم‌نامه وزارت نفت و سازمان حفاظت از محیط زیست شکل گرفته است پیگیری می شود و امیدواریم با همکاری شرکت  ها و صنایع فعال در منطقه به نتایج مورد نظر دست یابیم.





شناسه خبری: 35300

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو