آغاز مذاکرات ایران و ایتالیا برای توسعه زیرساخت‌های پارس شمالي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/35324
ساعت 17:32 چهارشنبه 30 دی 1394
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از آغاز مذاكرات ایران و ایتالیا برای توسعه زیرساخت‌های پارس شمالي خبر داد.

به گزارش فرينا، مهدی یوسفی با تاکید بر برنامه ریزی و بهره مندی درست از ظرفیت های فراوان صنعت نفت و گاز کشور در شرایط پسا تحریم، گفت: سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی و تلاش برای رونق بخشیدن به بازار جذب سرمایه در این منطقه را آغاز کرده است.
يوسفي با اشاره به لزوم آشنایی کشورها و سرمایه گذاران خارجی با ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، افزود: در طول یک سال گذشته تاکنون ۵ هیئت مختلف خارجی از منطقه ویژه اقتصادی پارس و عسلویه بازدید کرده اند.
وي گفت: فقط در یکی از این بازدیدها، سفرای خارجی ۱۸ کشور از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بازدید کرده و با ظرفیت‌های منطقه آشنا شدند.
این مقام مسئول در تشریح مهم‌ترین دستاوردهای بازدید هیات های خارجی از هاب انرژی کشور، افزود: سفرا و سرمایه‌گذاران خارجی در این بازدیدها آشنایی مناسبی با فرصت‌های سرمایه گذاری پیدا کردند و تعدادی از این کشورها نیز علاقه مندی خود به سرمایه گذاری در پروژه‌های مختلف را اعلام کرده و جلسات متعددی با آن ها برگزار شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان این که اخیرا مذاکراتی با یک هیات ایتالیایی انجام شده است، گفت: این هیات ایتالیایی به منظور ساخت و راه‌اندازی بندری در منطقه پارس سه اعلام آمادگی کرده که مذاکرات برای توافق نهایی در حال انجام است.





شناسه خبری: 35324

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو