افزايش ظرفیت تولید گاز کشور از میدان پارس جنوبی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/35325
ساعت 17:38 چهارشنبه 30 دی 1394
طی یک سال اخیر و با راه‌اندازی فازهای ١٢، ١٥ و ١٦ حدود ١٣٠ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور از میدان گازی پارس جنوبی اضافه شد.

به گزارش فرينا، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژي پارس در جلسه شورای راهبردی سازمان منطقه ویژه پارس با اشاره به افتتاح پالایشگاه فازهای ١٥ و ١٦ پارس  جنوبی، گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی وزارت نفت در اولویت بندی طرحهای توسعه‌ای پارس جنوبی در طول یک سال گذشته فازهای ١٢، ١٥ و ١٦ با حضور رئیس جمهوری به طور رسمی به بهره برداری رسید که با تحقق این امر بیش از ١٣٠ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور از میدان مشترک پارس جنوبی افزوده شد.
مهدی یوسفی با بیان این‌که فازهای ١٥ و ١٦ به عنوان ایرانی‌ترین پالایشگاه پارس جنوبی شناخته می‌شود، افزود:  تولید روزانه ٥٠ میلیون مترمکعب گاز طبیعی، ٨٠ هزار بشکه میعانات گازی، ٤٠٠ تن گوگرد و سالانه یک میلیون تن اتان به منظور تامین خوراک واحدهای پتروشیمی از جمله ویژگی های این فاز است که نقش بسزایی در درآمدزایی کشور خواهد داشت.
 یوسفی گفت: همچنین در حال حاضر بخشهایی از فازهای ١٧ و ١٨ در مدار تولید قرار گرفته است و با برنامه‌ریزیهایی که از سوی وزارت نفت صورت گرفته است پرونده پارس جنوبی تا پایان سال ٩٦ بسته خواهد شد.
 مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به توافق هسته‌ای افزود: تحریم های ظالمانه غرب علیه ایران بیش از پیش صنعت نفت کشور را نشانه رفته بود و قطعا با تدابیر وزیر نفت از ظرفیت های بی‌شماری که در شرايط پساتحریم  برای کشور وجود دارد، بهره‌برداری های لازم انجام خواهد شد.





شناسه خبری: 35325

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو