سرمایه‎گذاری جديد در بندر امیرآباد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/35362
ساعت 18:31 شنبه 3 بهمن 1394
بخش خصوصی قصد دارد 400 میلیون دلار در بندر امیرآباد سرمایه‎گذاری کند تا تولید اتانول در این بندر آغاز شود.

به گزارش فرينا، منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با سرمایه‎گذاری بخش خصوصی به عرصه تولید اتانول به عنوان ماده اولیه بنزین وارد می‎شود.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، درباره سرمایه‌گذاری‎های بخش خصوصی در بندر امیرآباد گفت: به تازگی با یک شرکت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد به منظور تولید اتانول مذاکراتی داشتیم که بر حسب آن قرار است بخش خصوصی 400 میلیون دلار سرمایه گذاری در این بندر داشته باشد.
علی خدمتگزار افزود: در حال حاضر جدیدترین طرح سرمایه‎گذاری در بندر امیرآباد برای تولید اتانول به‎عنوان مواد اولیه بنزین است که اکنون طرح توجیی آن در حال بررسی است و در صورت تایید، در بندر امیرآباد تولید مواد اولیه مورد نیاز برای بنزین تولید می‌شود.
خدمتگزار با اشاره به اینکه این اتانول تولیدی به مصرف داخلی می‎رسد، گفت: این ماده را می‎توان به کشورهای CIS، کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای اروپایی نیز صادر کرد.
وي افزود: این اقدام موجب واردات یک میلیون تن گندم به کشور و تولید گندم غیر خوراکی در استان مازندران خواهد شد.

راه‎اندازی اسکله رو- رو بندر امیرآباد تا شش ماه آینده
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با اشاره به همایش بین‎المللی کریدور شمال – جنوب که اخیرا در باکو برگزار شد، گفت: در این همایش چهار کشور ایران، آذربایجان، اوکراین و قزاقستان با یکدیگر مذاکره کرده و تفاهم‎نامه‎ای منعقد کردند که بر اساس آن همه کالاهای ترانزیتی و کانتینری کشورهای CIS و کشورهای حاشیه خلیج فارس از طریق اسکله رو – رو بندر امیرآباد و اتصال به راه‎آهن منتقل می‌شود.
وی افزود: به همین منظور اسکله رو – رو بندر امیرآباد تا شش ماه آینده راه‎اندازی خواهد شد و بدین صورت بندر امیرآباد به سیستم انتقال واگن به کشتی نزدیک می‎شود و از این صورت انتقال ترانزیت از امیرآباد به آذربایجان و از آنجا به بنادر دریای سیاه و اوکراین فراهم خواهد شود.

برنامه‎های منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در دهه فجر
خدمتگزار ادامه داد: در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد برای دهه فجر افتتاح پنج پست اسکله را به میزان 950 متر طول در برنامه داریم که این پنج پست اسکله و جرثقیل‎های آن با سرمایه گذاری دفتری 150 میلیارد تومان آماده شده است البته این میزان سرمایه‎گذاری به احتساب ارزش روز به 400 میلیارد تومان بالغ می‎شود.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: علاوه بر این، از آنجایی که مرکز غلات بنادر شمالی محسوب می‎شویم در دهه فجر نیز سیلوی غلات شش هزارتنی که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث شده است نیز افتتاح می‎شود همچنین در این ایام افتتاح دو مخزن پنج هزارتنی روغن خوراکی را که با سرمایه بخش خصوصی ساخته شده است، در برنامه داریم.
وی با اشاره به لغو تحریم‎ها و برقراری ارتباط بانک‎های ایرانی با بانک‎های خارجی افزود: با اجرای برجام افزایش صادارت ترانزیت را از طریق بندر امیرآباد نیز در برنامه داریم.

مذاکره امیرآباد با قزاقستان برای ترانزیت 2.5 میلیون تن گندم
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در ادامه با اشاره به سفر هیات قزاقی به این بندر گفت: حدود دو هفته گذشته با بازدید یک هیات قزاقی از بندر امیرآباد درباره سرمایه‌گذاری قزاق‎ها در این بندر برای احداث سیلوی غلات وهمچنین ترانزیت 2.5 میلیون تن گندم از قزاقستان به امیرآباد و پس از آن به کشورهای خلیج فارس از طریق راه‎آهن مذاکراتی صورت گرفت.
خدمتگزار در پایان با اشاره به تاثیر تحریم‎ها بر حمل و نقل دریایی افزود: خوشبختانه با توجه به اجرای برجام و لغو تحریم‎ها بازار حمل و نقل دریایی در ایران بهتر از گذشته خواهد شد و رونق خواهد گرفت.



آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو