افزايش همكاری هاي دانشگاه، صنعت و صنایع پتروشیمی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/35391
ساعت 07:58 سه شنبه 6 بهمن 1394
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به این که این شرکت آماده گسترش همکاری با دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی است، گفت: ارتباط میان دانشگاه و صنعت می تواند در تولید هر چه بهتر محصولات تاثیرگذار باشد.

به گزارش فرينا، عباس شعری مقدم در نوزدهمین کنگره سراسری همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی که در محل شهرک نفت در تالار امام رضا(ع) اهواز برگزار شد، افزود: صنعت پتروشیمی ایران با توجه به قابلیت ها و توانایی های مراکز دانشگاهی، پژوهشی و تحقیقاتی آمادگی دارد تا با این مراکز همکاری کند.
شعری مقدم گفت: ارتباط میان دانشگاه و صنعت می تواند در تولید هر چه بهتر محصولات تاثیرگذار باشد و مراکز دانشگاهی باید در دوره ساخت محصولات حضور داشته و با صنایع همکاری کنند.
وی گفت: به تازگی وزیر نفت طرحی را ارائه داده، که بر اساس آن در چهار دانشگاه کشور، موسسه های تحقیقاتی دائمی ایجاد شود و تفاهمنامه هایی در این زمینه نیز امضا شده است.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که در این موسسه ها قرار است تحقیقاتی در بخش های مختلف از جمله در زمینه پتروشیمی انجام و موارد مورد نیاز پتروشیمی مورد بررسی قرار گیرد، افزود: این مراکز تحقیقاتی می توانند از مراکز تحقیقاتی خارج از کشور نیز کمک بگیرند.
وی آینده و چشم انداز تولید و استفاده از متانول، الفین و مشتقات پروپیلن را از مهمترین موارد همکاری با دانشگاههای شیراز، امیرکبیر، تربیت مدرس و پژوهشگاه شیمی معرفی کرد و گفت: این ٤ مرکز قرار است با ١٠ دانشگاه دیگر همکاری کنند.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به عنوان یک مرکز پیشرو آماده همکاری و تعامل با بخشهای مختلف دانشگاهی و تحقیقاتی است.
شعری مقدم ادامه داد: متاسفانه یکی از دلایلی که باعث شده امروزه اساتید علاقه ای به همکاری با صنایع نداشته باشند این است که تامین اعتبارات خود را در دانشگاه می دانند و صنایع نیز معتقدند که دانشگاهیان ارتباطی با صنعت ندارند.  شعری مقدم با اشاره به این که بخش خصوصی بیشتر به فکر این است که در مدت زمان کوتاه به پول برسد و برای بلند مدت فعالیت نمی کند، گفت: همین موضوع سبب شد که خصوصی سازی چندان موفق نباشد و ضروری است که دانشگاه ها فضا را برای ایجاد موسسات تحقیقاتی فراهم کنند تا همکاری بیشتری را با صنعت داشته باشند.




شناسه خبری: 35391

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو