توسعه صنایع میانی نفت و گاز در پارس جنوبي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/35415
ساعت 09:41 شنبه 10 بهمن 1394
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از توسعه صنایع میانی نفت و گاز در منطقه ویژه پارس خبر داد.

به گزارش فرينا، مهدی یوسفی در نشست هم‌اندیشی توسعه صنایع تکمیلی که با حضور مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیران عامل شرکت های مستقر در منطقه برگزار شد، با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه‌ای بر اجرای برنامه‌های اقتصادی دارند، گفت: سعی ما در منطقه آن است که در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کاهش خام فروشی و افزایش ارزش افزوده حرکت کنیم و با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته تلاش می‌کنیم که زنجیره تولید در منطقه ویژه پارس تکمیل شود.
يوسفي با اشاره به این که یک‌هزار هکتار اراضی برای توسعه صنایع میانی و پائین‌دستی در منطقه ویژه پارس مهیا است، افزود: باید ظرفیت های سرمایه‌گذاری در این منطقه برای بخش خصوصی معرفی شود تا از این رهگذر علاوه بر تحقق ارزش افزوده اشتغال زایی نیز افزایش یابد.
وی گفت: یکی از برنامه‌های وزارت نفت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است و تکمیل زنجیره تولید و توسعه صنایع میانی از جمله برنامه‌های مهم در این زمینه است که در شرایط پسا تحریم این امر با جدیت بیشتری دنبال می شود.
مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز در این نشست گفت: فرصت های سرمایه‌گذاری بسیار خوبی در منطقه ویژه پارس برای توسعه صنایع میانی فراهم است که با وجود زیر ساخت های مناسب تحقق این امر امکانپذیر است.
گفتنی است در این نشست از مدیران عامل شرکت پتروشیمی نوری، پتروشیمی آریا ساسول و پتروشیمی پردیس به ترتیب به دلیل بهترین عملکرد در حوزه های فعالیتهای گمرک، HSE و جذب سرمایه از سوی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس قدردانی شد.




شناسه خبری: 35415

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو