معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، بر توسعه متوازن بخش دریایی همزمان با توسعه بخش خشکی در بنادر تاكيد كرد و گفت: توسعه کانال های دسترسی دریایی در کنار توسعه اسکله ها و پسکرانه ها به عنوان شاخص مهم رتبه بندی بنادر کشور مد نظر قرار می گیرد.
به گزارش فرينا، محمد راستاد افزود: تعیین شاخص و چارچوب توسعه دریایی و برنامه ریزی مهندسی ارزش در کنار ایجاد سهولت دسترسی از لنگرگاه به بندر، لایروبی کانال و نگهداری آن، بخشی از برنامه های در دستور کار معاونت دریایی سازمان بنادر است.
راستاد با اشاره به اینکه نیمی از عملیات بنادر در بخش دریایی صورت می گیرد، گفت: هزینه اجرای طرح های دریایی باید در برنامه های توسعه ای بنادر پیش بینی شود.
وي افزود: ارائه خدمات جستجو و نجات دریایی و استفاده از ظرفیت همیاران ناجی در سازمان در قالب طرحی با عنوان مدیریت واکنش در برابر مخاطرات دریایی جلو خواهد رفت.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور با بیان اینکه در بخش علائم کمک ناوبری نباید از نظر کیفی و کمی در کشور دغدغه وجود داشته باشد، گفت: نرم های عملیات دریایی باید با دقت مورد توجه قرار گیرد و با بهبود آن، بنادر به سمت بنادر نسل سوم پیش بروند.
راستاد افزود: مکانیزم حمایتی برای شرکت های دریایی با استفاده از امکانات و ابزارهای این سازمان فراهم می شود.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: طی سالیان اخیر، بنادر هرمزگان در بحث مسافرت های دریایی کارنامه خوبی را با حداقل سوانح دارد و امیدواریم با ادامه پیدا کردن سختگیری ها در مباحث ایمنی ترددهای دریایی، در زمینه توسعه امکانات در بخش ساماندهی گردشگری دریایی نیز موفق باشیم.
این مقام مسئول گفت: تبدیل مانورهای دریایی به تمرینات کاملا عملیاتی با طراحی سناریوهای کارشناسی و ارزیابی کیفیت خدمات جستجو و نجات نیز از دیگر برنامه های در دستور کار است.