لزوم توسعه متوازن بخش های دریایی و بندری در بنادر كشور

لینک کوتاه: freena.ir/detail/35423
ساعت 15:32 يکشنبه 11 بهمن 1394
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، بر توسعه متوازن بخش دریایی همزمان با توسعه بخش خشکی در بنادر تاكيد كرد و گفت: توسعه کانال های دسترسی دریایی در کنار توسعه اسکله ها و پسکرانه ها به عنوان شاخص مهم رتبه بندی بنادر کشور مد نظر قرار می گیرد.

به گزارش فرينا، محمد راستاد افزود: تعیین شاخص و چارچوب توسعه دریایی و برنامه ریزی مهندسی ارزش در کنار ایجاد سهولت دسترسی از لنگرگاه به بندر، لایروبی کانال و نگهداری آن، بخشی از برنامه های در دستور کار معاونت دریایی سازمان بنادر است.
راستاد با اشاره به اینکه نیمی از عملیات بنادر در بخش دریایی صورت می گیرد، گفت: هزینه اجرای طرح های دریایی باید در برنامه های توسعه ای بنادر پیش بینی شود. 
وي افزود: ارائه خدمات جستجو و نجات دریایی و استفاده از ظرفیت همیاران ناجی در سازمان در قالب طرحی با عنوان مدیریت واکنش در برابر مخاطرات دریایی جلو خواهد رفت.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور با بیان اینکه در بخش علائم کمک ناوبری نباید از نظر کیفی و کمی در کشور دغدغه وجود داشته باشد، گفت: نرم های عملیات دریایی باید با دقت مورد توجه قرار گیرد و با بهبود آن، بنادر به سمت بنادر نسل سوم پیش بروند.
راستاد افزود: مکانیزم حمایتی برای شرکت های دریایی با استفاده از امکانات و ابزارهای این سازمان فراهم می شود.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: طی سالیان اخیر، بنادر هرمزگان در بحث مسافرت های دریایی کارنامه خوبی را با حداقل سوانح دارد و امیدواریم با ادامه پیدا کردن سختگیری ها در مباحث ایمنی ترددهای دریایی، در زمینه توسعه امکانات در بخش ساماندهی گردشگری دریایی نیز موفق باشیم.
این مقام مسئول گفت: تبدیل مانورهای دریایی به تمرینات کاملا عملیاتی با طراحی سناریوهای کارشناسی و ارزیابی کیفیت خدمات جستجو و نجات نیز از دیگر برنامه های در دستور کار است.





آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو