بازدید هيات دانمارکی از ظرفیت های بندر بوشهر

لینک کوتاه: freena.ir/detail/35454
ساعت 17:43 دوشنبه 12 بهمن 1394
شماری از کارشناسان دانمارکی و متخصصان حوزه فعالیت های بندری و دریایی کشور از ظرفیت ها و تاسیسات بندری بوشهر بازدید کردند.

به گزارش فرينا، ریک مولر مدیرکل سرمایه گذاری ترمینال‌های دریایی شرکت APM Terminals و هیات همراه به همراه مدیرعامل شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا و هیات همراه پس از بازدید از محوطه و اسکله‌های موجود بندر طی نشستی در جریان طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین قرار گرفتند.
شرکت APM Terminals از شرکت‌های سرمایه‌گذار و اپراتور در بخش ترمینال‌های دریایی و خصوصی کانتینری است و هم‌اکنون اپراتور 62 ترمینال دریایی در 38 کشور دنیاست.
سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در حاشیه این بازدید در نشستی با تشریح فعالیت‌های بندر بوشهر گزارشی از عملکرد بندر بوشهر را ارائه و طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین را تشریح کرد. بندر بوشهر ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه 7 میلیون تن کالا را دارد و این روند با طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین به 15 میلیون تن در سال خواهد رسید.
محمد مهدی بنچاری گفت: با توجه به محدودیت فضا،در نظر است طرح توسعه در جزیره نگین با حدود 6000 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شود.در جزیره نگین پایانه کانتینری، به طول 600 متر با دو اسکله احداث می‌شود و نقش مهمی در فعالیت‌های بندری خواهد داشت ضمن اینکه در یک برنامه 5 ساله، فاز نخست توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین تکمیل خواهد شد.
بنچاري افزود: در حال حاضر عملیات آماده‌سازی محوطه‌ها برای احداث زیرساخت و روبناها آغاز شده و نخستین پایانه جزیره نگین که کانتینری است در 2 سال آینده افتتاح می‌شود. با تکمیل طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین ظرفیت کنونی که 430 هزار TEU است به یک میلیون TEU می‌رسد.
در این نشست سیاوش ارجمند زاده، معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، گزارش جامعی را بصورت مقایسه‌ای و آماری از وضعیت عملیات دریایی و بندری ارایه كرد و نقش طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین در توسعه فعالیت های مرتبط را تشریح نمود.




گالری تصاویر

شناسه خبری: 35454

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو