انعقاد تفاهم نامه سه کشور مشترك المنافع برای تبادل کالا از بندر امیرآباد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/35479
ساعت 17:01 چهارشنبه 14 بهمن 1394
مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد واقع در استان مازندران از انعقاد تفاهم نامه سه کشور عضو سی ای اس (کشورهای مشترک المنافع) برای تبادل کالا با کشتی و ریل از این بندر خبرداد.

به گزارش فرينا، علی خدمتگزار افزود: کشورهای گرجستان، آذربایجان، اوکراین برای حمل کالا با کشتی «رو رو» و ریلی از طریق بندرامیرآباد تفاهم نامه امضا کردند.کشتی رو رو مجهز به سکوی مخصوص در قسمت پهلو، جلو یا عقب است؛ وسایل نقلیه حامل بار و مسافر می توانند به طور مستقیم از این کشتی ها وارد یا خارج شوند.
خدمتگزار گفت: تفاهم نامه سه جانبه بین این کشورها و ایران برای مبادلات کالا از بندر امیرآباد زمینه را برای توسعه بیشتر این بندر مهم در پهنه دریای خزر ایجاد می کند.
وی افزود: با راه اندازی اسکله رورو امکان مبادلات کالا از بنادر جنوبی کشور به این بندر و صادرات و واردات کالا نیز فراهم خواهد شد.خدمتگزار، راه اندازی پنج اسکله جدید ، انعقاد قرارداد برای افزایش زیرساخت سیلو و انبار ذخیره و تجهیزات ماشینی عملیات تخلیه را از مهمترین زیرساخت های ایجادی در بندرامیرآباد اعلام کرد.
مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: از لحاظ کانتینر نیز مشکلی در بندرامیرآباد وجود ندارد و تاجران مازندران می توانند برای صادرات از یک تا 50 کانتینری که نیاز دارند را از بندرتهیه و مرکبات و مواد غذایی را به روسیه صادر کنند.




آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو