ثبت رکورد بارگیری محموله ترانزیتی گوگرد در بندر شهید رجایی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/35507
ساعت 11:45 شنبه 17 بهمن 1394
معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ثبت رکورد بارگیری محموله گوگرد به یک کشتی در بندر شهید رجایی طی 24 ساعت خبر داد.

به گزارش فرينا، محمد علی اصل سعیدی پور با اعلام این خبر گفت: این محموله 7 هزار و 234 تنی توسط کشتی "پاپ جونیوس" بارگیری شد که از کشورهای آسیای میانه به مقصد کشورهای اندونزی، مالزی و هند ترانزیت می شود.
سعيدي پور افزود: طی دو سال اخیر، بارگیری محموله گوگرد به ویژه از کشور ترکمنستان افزایش چشمگیری داشته و پیمانکاران طرف قرارداد بندر به این کار روی آورده اند.
وي گفت: پیش از این نرم عملیات بارگیری برای هر انبار، یکهزار تن بود که با ارائه شیوه های جدید بارگیری بندر شهید رجایی این رقم به 2 هزار تن رسید.
سعیدی پور افزود: هم اکنون پیمانکاران بندری برای رضایت بیشتر مشتریان و موفقیت در بازار رقابت، نرم صادراتی خود را افزایش می دهند.
معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم بارگیری محموله گوگرد از ابتدای سالجاری تاکنون در بندر شهید رجایی را 410 هزار و 398 تن اعلام کرد که 47 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
سعيدي پور گفت: طی ده ماهه سال جاری رکورد بارگیری 18 هزار تن کلینکر سیمان و 28 هزار و 300 تن سنگ آهن به یک کشتی در 24 ساعت در این بندر نیز ثبت شده است.
معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان افزود: بندر شهید رجایی علاوه بر فعالیت های کانتینری، در زمینه واردات، صادرات، ترانزیت و ترانشیپ کالای متفرقه نیز فعالیت دارد و از 40 هکتار محوطه بارانداز آسفالته و 170 هزار مترمربع انبار برخوردار است.





آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو