آمادگي منطقه ويژه پيام براي حضور سرمايه گذاران بخش خصوصي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/35522
ساعت 16:27 دوشنبه 19 بهمن 1394
مناطق ويژه به عنوان پايلوت سرمايه گذاري و تجارت آزاد، انبارداري، برنامه ريزي صادرات و خدمات داد و ستد شكل گرفته است.

به گزارش فرينا، در اين ميان سرمايه گذاران كه مواد اوليه توليدات را وارد مي كنند براي استفاده از تسهيلات و بهره مندي از قوانين، امتيازات و مزاياي مناطق ويژه و حذف پيچ و خم هاي اداري و كاغذ بازي و... را به مناطق ويژه براي فعاليت هاي صنعتي و تجاري و اقتصادي مي آورند.
منطقه ويژه اقتصادي پيام به لحاظ موقعيت استراتژيك از جمله نزديكي به پايتحت (40 كيلومتري تهران) و قرار گرفتن در مراكز مهم توليد و مصرف كالا و خدمات و مجاورت داشتن با مراكز اقتصادي، صنعتي، كشاورزي و ارتباط مستقيم با شاه راه هاي مهم ارتباطي كشور (هوايي، زميني، ريلي) مكان بسيار مناسبي براي سرمايه گذاري خصوصي داخلي و خارجي است كه با تسهيل قوانين منطقه ويژه باعث ايجاد تحول اقتصادي در منطقه و كشور شده و خواهد شد.
مديرعامل شركت خدمات هوايي پيام با بيان اينكه تكميل و واگذاري فاز يك صنعتي منطقه ويژه اقتصادي پيام به مساحت 40 هكتار با گذشت ده سال شكل گرفت و تكميل شد گفت: توسعه صنعتي فاز دو منطقه ويژه به مساحت 56 هكتار  از ارديبهشت سال 94   آغاز شد كه طي مدت 8 ماه با صرف هزينه بيش از 200 ميليارد ريال زير ساخت هاي مربوطه شامل؛ تامين برق مطمئن از توليد و توزيع،  آب و شبكه و تصفيه خانه فاضلاب و ايستگاه هاي فشار گاز و شبكه گاز رساني،‌ خيايان بندي، پياده رو سازي، كانال جمع آوري ابهاي سطحي و بلوار فضاي سبز و 12 هزار متر مربع سوله و استقرار پست بانك براي انجام فعاليت هاي ارزي ريالي و .... براي حضور سرمايه گذاري بخش خصوصي آماده شده است.
محمد علي مختاري افزود: سرمايه گذاران مي توانند با استفاده از معافيت هاي گمركي، اداري و مشوق هاي سرمايه گذاري با هزينه كمتر زمينه توليد با كفيت و ايجاد اشتغال  و صادرات را فراهم آوررند.
مختاري با اشاره به مزيت ها و ظرفيت هاي منطقه ويژه پيام گفت: وجود فرودگاه بين المللي و امكان بهره گيري از كليه تاسيسات و امكانات فرودگاهي و دارا بودن شرايط اقليمي مناسب و امكان بهره گيري از نيروي كار آموزش ديده و ماهر در تمام سطوح با مهارت فني حرفه اي و تحصيل كرده و وجود انبارهاي متعدد روباز و سر پوشيده و امكانات و تجهيزات تخليه و بارگيري و انبارداري و استقرار اداره كل گمركات استان البرز گذر نامه، بانك ها، بيمه ها و.. از جمله مزيت هاي نسبي است كه در كنار آنها بسته هاي مشوقي و حمايتي براي صنايع it و هاي تك فراهم شده كه سرمايه گذاران مي توانند با استفاده از اين تسهيلات سود بيشتري در توليد محصولات با كيفيت حاصل نمايند و در بازار رقابت خارجي شركت كنند.






شناسه خبری: 35522

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو