بازدید سرمایه گذاران عمانی از منطقه ویژه بوشهر

لینک کوتاه: freena.ir/detail/35654
ساعت 16:41 دوشنبه 3 اسفند 1394
هیأتی متشکل از 22 نفر از سرمایه گذاران کشور عمان از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر بازدید کردند.

به گزارش فرينا، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در اين بازديد بیان اینکه اين منطقه ویژه با پشت سر گذاشتن تحریم ها در موقعیت ویژه ای برای رونق سرمایه گذاری قرار دارد، گفت: رابطه خوب بین ایران و عمان و همسایگی این دو کشور از گذشته تاکنون بر کسی پوشیده نیست و حضور این هیأت در بوشهر زمینه توسعه مراودات تجاری بین فعالان اين دو منطقه را فراهم می سازد.
عبداله آورا افزود: با اجرای برجام، دسترسی سرمایه گذاران بین المللی به ایران آسان تر شده است به طوری که در چند روز اخیر سرمایه گذاران بسیاری از برای سرمایه گذاری یا مبادلات کالا از بنادر کشور خود به بوشهر سفر کرده اند.
آورا تولید کالا با مواد اولیه ایرانی را پیشنهاد داد و گفت: با توجه به اینکه برخی صنایع در کشورهای مختلف برای تولید محصولات خود از مواد اولیه ایرانی برای تولید استفاده می کنند، بوشهر با موقعیت ویژه و مزیت ها و مشوق های سرمایه گذاری بهترین فرصت برای تولید صد در صدی و یا راه اندازی چرخه تکمیل تولید کالای عمانی و یا هر کشور دیگری می باشد.
وی با اشاره به اینکه این هیأت عمانی برای نخستین بار به بوشهر سفر نموده است افزود: سهولت سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر از دیگر مزیت‌های این منطقه است و سرمایه‌گذاران و تجار عمان از فرصت‌های بدست آمده نهایت استفاده را خواهند کرد، چرا که این منطقه دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار بالایی برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف است.

  

تلاش منطقه ویژه اقتصادی بوشهر تسهیل سرمایه گذاری است
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاران به دنبال یافتن سرمایه‌گذاری برای سود و رونق اقتصادی بیشتر هستند، افزود: ما اعتقاد داریم فضای حال حاضر منطقه ویژه اقتصادی بوشهر آماده سرمایه‌گذاری برای تولید با منافع بهتر نسبت به سایر مناطق است.
آورا با اشاره به اینکه اولویت های سرمایه گذاری این منطقه در چارچوب شرایط زون بندی شده این مجموعه و توسط یک تیم کارشناسی صورت گرفته، گفت: در هر مرحله از سرمایه گذاری حاضر هستیم شرایط قانونی را به گونه ای که سرمایه گذاران بیشتر به آن راغب هستند آماده نمائیم و تمام تلاش این مجموعه بر تسهیل سرمایه گذاری برای ایجاد واحدهای صنعتی و تولیدی در این منطقه است.
وی گفت: با توجه به بازدید صورت گرفته انتظار می رود در آینده شاهد تحولات و سرمایه گذاری خوب این گروه در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر باشیم.
گفتنی است؛ عبداله آورا مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در نشستی که به اتفاق مسئولان، دست اندرکاران و فعالان اقتصادی و صنعتی با این هیأت عمانی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان داشتند ضمن معرفی و گزارش مصور محصولات تولیدی واحدهای مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر، آنها را با امکانات زیربنایی و مزایای این مجموعه نیز آشنا کردند.






گالری تصاویر

شناسه خبری: 35654

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو