جهش صادرات محصولات پتروشیمی در سال آینده

لینک کوتاه: freena.ir/detail/35705
ساعت 17:19 يکشنبه 9 اسفند 1394
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به روند مطلوب صادرات محصولات پتروشیمی ایران گفت: امید است که در سال آینده جهش در صادرات این محصولات را رقم بزنیم.

به گزارش فرينا، علی محمد بساق زاده با بیان این که با بهره برداری از واحدهای جدید پتروشیمی، مقصدهای صدور محصولات پتروشیمی ایران متنوع‌تر خواهد شد، افزود: روند تولید فرآورده‌های پتروشیمی در وضع مناسب قرار دارد و کشورهای زیادی افزون برمشتریان دائمی فرآورده‌های پتروشیمی کشورمان، خواستار خرید این محصولات از  ایران هستند.
بساق زاده با اشاره به این که امروز صنعت پتروشیمی ایران با بهره گیری از دانش و فناوری های نوین جهان و با تکیه بر کارشناسان خبره خود مسیر توسعه را با شتاب می پیماید، گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه، ایران به یک قدرت بزرگ پتروشیمی در سطح منطقه و جهان بدل خواهد شد.
وي با اشاره به این که مجتمع های پتروشیمی باید کیفیت فرآورده های خود را برای حضور در بازارهای بین المللی بیش از پیش ارتقاء دهند، افزود: با تغییر معیارها و افزایش سطح کیفی تولیدات می توان افزون بر تامین نیاز داخل، در بسیاری از بازارهای جهانی نیز حضوری گسترده داشته باشند.
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که مجتمع های پتروشیمی با تولید انواع محصولات پلیمری و شیمیایی متنوع می توانند بسیاری از نیازهای داخل را تامین کنند، گفت: خوشبختانه با برنامه ریزیهای انجام شده، در آینده نزدیک محصولاتی که از خارج از کشور وارد می شوند قابلیت تولید در داخل کشور را خواهند داشت.
بساق زاده در پايان افزود: سطح کیفی محصولات تولیدی در مجتمع های پتروشیمی ایران بسیار مطلوب است، اما برای حضور در بازارهای بین المللی و منطقه ای باید شرکت های پتروشیمی کیفیت تولید و فرآورده های خود را ارتقاء دهند و با نگرشی جهانی اقدام به تولید محصول کنند.




شناسه خبری: 35705

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو