بهره برداری از مجتمع انبارش مکانیزه نگهداری غلات در بندرامام (ره)

لینک کوتاه: freena.ir/detail/35761
ساعت 14:28 شنبه 15 اسفند 1394
مجتمع انبارش مکانیزه نگهداری غلات با هدف تسریع در روند تخلیه کالاهای فله در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با مشارکت سرمایه گذاری بخش خصوصی نصب و راه اندازی شد.

به گزارش فرينا، معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، با اشاره به راه اندازی این مجتمع انبارش جدید، گفت: این مجتمع مکانیزه از دو سیستم تسمه نقاله جهت انتقال غلات به انبارهای نگهداری کالاهای فله با ظرفیت انتقال150 تن کالا به ازای هر تسمه نقاله در هر ساعت ساخته شده و سرعت تخلیه کالاهای فله از جمله غلات را به نحو مطلوبی افزایش می دهد.
آیت‌الله رضازاده با اشاره به مزایای این مجتمع انبارش مکانیزه افزود: افزایش ضریب ایمنی و زیست محیطی، افزایش کارایی انبارها و کاهش آلودگی ناشی از اتلاف کالا هنگام تخلیه و بارگیری کالای فله، بهبود نرخ سرعت تخلیه کالا از کشتی به انباراز جمله مزیت های قابل ذکر این سامانه محسوب می­شود.
رضازاده با اشاره به اینکه این مجتمع بزرگ بندری به عنوان کانون تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی از جمله غلات است، گفت: سالانه به منظور انتقال و توزیع ده ها میلیون تن کالای اساسی کشور، بیش از هزاران دستگاه کامیون به این مجتمع بندری مراجعه می نمایند که بهره گيری از این مجتمع، باعث افزایش سرعت تخلیه و بارگیری غلات شده و روند خدمات رسانی به صاحبان کالا تسریع می یابد.
لازم به ذكر است؛ کل هزینه احداث این مجتمع انبارش به متراژ 27000 مترمربع، سیستم مکانیزه، ساختمان ها و دیگر مستحدثات پروژه مذکور، 220 میلیارد ریال است. 





شناسه خبری: 35761

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو