آمادگي پارس جنوبي براي واگذاري زمين به بخش خصوصي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/35763
ساعت 08:30 يکشنبه 16 اسفند 1394
هزار هکتار از اراضي پارس جنوبي براي توسعه صنايع پايين دستي درصورت ارائه درخواست سرمايه‌گذاري به اين سازمان و همچنين اخذ مجوزهاي لازم طبق ضوابط و مقررات مربوطه آماده واگذاري به سرمايه‌گذاران بخش خصوصي است.

به گزارش فرينا، مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس با اشاره به آمادگي اين سازمان در دوران پساتحريم، گفت: در گام نخست توانستيم دروازه‌هاي گمرکي در محدوده سايت مجتمع‌هاي پتروشيمي‌که پيش از اين 38 عدد بود به يک دروازه کاهش دهيم و همين روند در محدوده فازهاي پالايشگاهي نيز در حال طي مراحل نهايي است که کاهش بروکراسي سنگين اداري و تسهيل در جابجايي کالا در محدوده منطقه را مي‌توان از نتايج مهم اين طرح برشمرد.
مهدي يوسفي افزود: با توافق هسته‌اي ميان ايران و کشورهاي گروه 1+5 و بهره‌برداري از فازهاي پارس جنوبي صادرات کالاهاي نفتي و غيرنفتي از گمرک منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس به خارج از کشور به عنوان گمرک شماره يک کشور افزايش خواهد داشت.
 يوسفي ادامه داد: همسو با اين هدف جلسه‌هاي متعددي با مسئولان ستاد قاچاق کالا و ارز براي تسريع در صادرات کالا برگزار و مقرر شد نمونه‌گيري از محصولات از سوي نمايندگان استاندارد در مخازن انجام شود و پس از آن نيز گمرک پس از اظهار شرکتها و واحدهاي توليدي به نمونه‌برداري از آن اقدام خواهد کرد.
وي شبانه روزي کردن کار ترخيص کالا در گمرکات اين منطقه را از ديگر اقدامات اين سازمان در شرايط لغو تحريمها عنوان کرد و گفت: شرايط براي حضور موثرسرمايه‌گذاران بخش خصوصي در منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس فراهم است و در صورت دريافت طرحهاي سرمايه‌گذاري از سوي سرمايه‌گذاران بخش خصوصي، اين سازمان متعهد است در کوتاه ترين زمان ممکن به آن پاسخ دهد.
مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس با بيان اين‌که ظرفيتهاي بسياري براي سرمايه‌گذاري در حوزه پتروشيمي‌و صنايع پائين‌دستي در پارس جنوبي وجود دارد،گفت: 27 طرح پتروشيمي‌در منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس است که تا به امروز فقط 14 طرح از آن تعداد به مرحله بهره‌برداري رسيده‌اند، بنابراين فرصتهاي زيادي براي سرمايه‌گذاران ايراني و خارجي براي سرمايه‌گذاري در طرحهاي پتروشيمي، صنايع پايين دستي و ميان دستي در منطقه وجود دارد.
يوسفي گفت: با بهره‌برداري از فازهاي جديد پارس جنوبي مشکل کمبود خوراک مجتمع‌هاي پتروشيمي‌ رفع شده است.





شناسه خبری: 35763

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو