افزايش سطح پوشش فضاي سبز در منطقه ويژه سلفچگان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/35779
ساعت 13:50 سه شنبه 18 اسفند 1394
به مناسبت هفته منايع طبيعي، مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان به همراه معاونين و مديران اين مجموعه با غرس چند اصله نهال ضمن گراميداشت اين هفته، پروژه كاشت 6000 اصله نهال در فضاهاي سبز در نظر گرفته شده در اين منطقه را آغاز كردند.

به گزارش فرينا، سيد مهدي طباطبايي در اين مراسم، بر اهميت ايجاد فضاي سبز به ميزان لازم و حفظ و نگهداري فضاي سبز موجود در راستاي  گسترش منابع طبيعي و حفظ محيط زيست تاكيد كرد.
طباطبايي افزود: در آينده نزديك پوشش كامل فضاي سبز مورد نياز و پيش بيني شده براي منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان نيز تحقق پيدا كند.
منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان با وسعت حدود 2000 هكتار به فاصله 45 كيلومتري از شهر مقدس قم و 180 كيلومتري پايتخت بعنوان نزديكترين منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان كه در شاهراه اصلي و مسير شمال به جنوب و شرق و غرب كشور قرار دارد مي تواند با جذب فعاليت هاي اقتصادي و توليدي كه در اطراف پايتخت و استانهاي هم جوار  وجود دارد نقش تعيين كننده اي در حفظ محيط زيست ايفا نمايد. 
در حال حاضر 528 هكتار از وسعت منطقه كه در فاز هاي 1و 2 قرار دارد با امكانات مناسب زيرساختي آماده جذب فعالان اقتصادي بوده و با اختصاص 33 هكتار فضاي سبز، سعي دارد تا در كنار  توليد و تجارت در هفته منابع طبيعي با كاشت 6000 اصله نهال، فضاي تحت پوشش را به 20 هكتار افزايش دهد و از اين طريق در حفظ محيط زيست و گسترش فضاي سبز نيز گام موثر بردارد.





گالری تصاویر

شناسه خبری: 35779

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو