بندر امیرآباد پیشرو در بهره گیری از ظرفیت های عملیاتی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/35793
ساعت 16:52 چهارشنبه 19 اسفند 1394
آخرین نشست شورای اداری بندر امیرآباد با حضور مسئولین و اعضای شورای اداری در سال ۱۳۹۴ برگزار شد.

به گزارش فرينا، مدیر بندر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در این نشست با اشاره به دستاوردهای بندر امیرآباد در تمامی زمینه ها از تلاش و کوشش تمامی همکاران در طول سال جاری تشکر و قدردانی کرد.
علی خدمتگزار با بيان اينكه توسعه زیرساخت ها و تامین تجهیزات استراتژیک از دیگر گام های اجرایی این بندر در سال جاری است گفت: از مهمترین دستاوردها می توان به احداث ۶ پست اسکله به طول ۱۱۲۵ متر و لایروبی مربوط به آن با اعتبار ۱۴۵۰ میلیارد ریال، راه‌اندازی ۶ دستگاه جرثقیل بکرا با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال با دستان توانمند نیروهای داخلی، فعال‌سازی ۲ دستگاه گنتری کرین، افزایش مکنده غلات از ۶ به ۱۲ دستگاه، بازسازی لایروب خزر، اجرای طرح استانداردسازی مرکز MRCC با اعتبار۵/۴ میلیارد ریال و راه‌اندازی مرکز هماهنگی عملیات بندری را نام برد که این موارد موجب افزایش ۳ میلیون تنی ظرفیت عملیاتی بندر و افزایش ظرفیت اسمی بندر به ۷٫۵ میلیون تن می شود.
خدمتگزار به بهبود و ارتقاء نرم عملیاتی به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای سال جاری این بندر اشاره کرد و افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته میانگین زمان حضور شناورها به میزان ۲۳ درصد، زمان انتظار ۴۰ درصد و زمان سرویس ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.
وی با اشاره به ورود و خروج ۷۸۱ فروند شناور از ابتدای امسال تا کنون گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون میزان ۲ میلیون و ۸۵۵ هزار تن کالا در بنادر امیرآباد و نکا تخلیه و بارگیری شد.
مدیر بندر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد همچنین به کسب سهم ۴۶ درصدی تخلیه و بارگیری در بنادر شمالی به عنوان یکی از دیگر دستاوردهای این بندر در بخش عملیات دریایی و بندری اشاره كرد و افزود: تلاش و کوشش مجموعه بندر امیر آباد در سال جاری موجبات دستیابی به سهم ۸۶ درصدی امیرآباد از فعالیت صادراتی در بنادر شمالی و سهم ۹۸ درصدی امیرآباد از صادرات بنادر استان گردید.
خدمتگزار با اشاره به اهمیت بحث سرمایه گذاری در بندر اميرآباد افزود: با تلاشها و پیگیری های صورت گرفته و جذب میزان ۶۴۹ میلیارد ریالی سرمایه گذاری بخش خصوصی در اراضی پشتیبانی منطقه ویژه اقتصادی بندر اميرآباد در سال جاری موفق به کسب رتبه سوم در زمینه جذب سرمایه گذار در بین بنادر کشور شدیم .
مدیر منطقه ويژه بندر امیرآباد ضمن تبریک مجدد کسب رتبه اول ارزیابی عملکرد در بین بنادر کشور و گفت: امید است با عزم و اراده مجموعه پرتلاش منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در سالهای آتی بیش از پیش شاهد موفقیت های بزرگترین بندر شمال کشور باشیم.




آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو