کاهش 43 درصدي سوزاندن گازهاي مشعل در پارس جنوبي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/35849
ساعت 11:47 چهارشنبه 26 اسفند 1394
مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي پارس از کاهش 43 درصدي سوختن گازهاي مشعل در 10 فاز نخست پارس جنوبي خبر داد وگفت: تا پايان سال 96 ميزان کاهش سوزاندن گازهاي مشعل در اين 10 فاز به 2/8 ميليون متر مکعب در هفته مي‌رسد.

به گزارش فرينا، مهدي يوسفي در نشست هم‌انديشي بهينه‌سازي مصرف انرژي با رويکرد بررسي و اتخاذ راهکارهاي نيل به توسعه پايدار و محيط زيست منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس افزود: اين سازمان به عنوان نماينده وزارت نفت و شرکت ملي نفت ايران همواره بهينه‌سازي مصرف انرژي و محيط زيست را مورد توجه قرار داده و همه دستور‌العمل‌هاي لازم براي نيل به اين هدف به شرکتهاي مستقر در منطقه ابلاغ شده است.
يوسفي گفت: در همين راستا با مجموعه اقدام‌هايي که طي يکسال گذشته در شرکت مجتمع گاز پارس جنوبي صورت گرفت، سوزاندن گازهاي مشعل در 10 فاز نخست پارس جنوبي به ميزان 43 درصد کاهش يافته است.
 وي با بيان اين‌که هم‌اکنون ميزان فلرينگ در 10 فاز نخست پارس جنوبي پنج ميليون مترمکعب در هفته است، افزود: با برنامه‌ريزي‌هايي که در اين زمينه صورت گرفته است اين اميدواري وجود دارد تا پايان سا 96 ميزان فلرينگ در اين 10 فاز به 2/8 ميليون متر مکعب در هفته برسد که در صورت تحقق اين موضوع گام بزرگي در تحقق اهداف زيست محيطي از سوي شرکتهاي مستقر در منطقه برداشته شده است. 
مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس گفت: خوشبختانه پروژه‌هايي که در آينده در اين منطقه به بهره‌برداري خواهند رسيد از لحاظ فناوريهاي نوين و ميزان پايه مصرف انرژي استانداردهاي جهاني هستند. حصول اطمينان از رعايت استانداردها، شناسنامه‌دار شدن همه فعاليت‌ها در چارچوب روش‌ها و دستورالعمل‌هاي استاندارد، اجراي سيستم‌هاي مديريتي نوين و روزآمد کردن آنها، نظارت برگردآوري و تدوين استانداردهاي زيست محيطي، پايش اجراي استانداردها و اعلام مغايرت ها و اقدام هاي اصلاحي از اهداف اين نشست اعلام شده است




شناسه خبری: 35849

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو