تولید سلولها و پنل های خورشیدی در فرودگاه پيام

لینک کوتاه: freena.ir/detail/36120
ساعت 15:28 يکشنبه 22 فروردين 1395
مدیرعامل شرکت خدمات هوایی پیام از تولید سلولها و پنل های خورشیدی در اين منطقه ويژه خبر داد.

به گزارش فرينا، محمدعلي مختاري با اشاره به رایزنی با یک شرکت آلمانی تولیدکننده سلولها و پنل های خورشیدی، گفت: فاز نخست این پروژه در زمینه تولید برق از پنل های خورشیدی، با اعتباری بالغ بر 170 میلیون یورو ( بیش از هفت هزار میلیارد ریال) در زمینی به مساحت 200 هکتار در منطقه ویژه اقتصادی پیام خواهد بود . 
مختاری به برگزاری جلسات متعدد در خصوص نحوه همکاری در اين پروژه اشاره كرد و افزود: در این پروژه، شرایط محیطی به لحاظ میزان تابش نور خورشید از اهمیت خاصی برخوردار است و از این رو، در این جلسات، پتانسیلها و قوانین منطقه ویژه و چگونگی فعالیت ها و سرمایه گذاری مورد بررسی قرار گرفت.
وي همچنین با اعلام آمادگی این شرکت برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پیام، گفت: این سرمایه گذاری می تواند زمینه انتقال دانش و فناوری مرتبط با آن را برای کشور فراهم کند.
مدیرعامل شرکت خدمات هوایی پیام با اشاره به سابقه این شرکت در حوزه طراحی، ساخت و احداث نیروگاه خورشیدی پیشرفته متصل به شبکه های توزیع و یا منفصل از شبکه، افزود: این شرکت تا کنون در کشورهای آلمان، هند، نیجریه، تونس، کره جنوبی و بنگلادش با سرمایه گذاری در زمینه احداث کارخانه های سلولها و ماژول های خورشیدی به فعالیت پرداخته است.
مختاري در پايان به همکاری و هماهنگی وزارت نیرو و ارتباطات و فناوری اطلاعات در این پروژه اشاره كرد و افزود: امیدواریم تا پایان فروردین 95جمع بندی نهایی نسبت به چگونگی آغاز فعالیت و انعقاد قرارداد انجام و در نهایت در اردیبهشت ماه با حضور مقامات دو طرف، کلنگ احداث آن زده شود .




شناسه خبری: 36120

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو