افزايش راندمان تولید محصولات پتروشیمی در سال گذشته

لینک کوتاه: freena.ir/detail/36187
ساعت 13:04 يکشنبه 29 فروردين 1395
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، مجموعه اقدامهای صنعت پتروشیمی را مصداق تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و گفت: پارسال راندمان تولید در این شرکت نسبت به سال ٩٣، چهار درصد افزایش یافت.

به گزارش فرينا، مرضیه شاهدایی ‌در پنل «نقش دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی در انتقال و توسعه دانش بنیادین فناوری در حوزه پایین دست»، در همایش «صنعت نفت دانش بنیان؛ تبلور اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی» افزود: صنعت پتروشیمی یکی از مصداقهای بارز تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است. 
شهدايي افزود: صنعت پتروشیمی با تبدیل مواد با ارزش افزوده بالا و قابل صادرات در جهت تکمیل زنجیره ارزش گامهای موثری برداشته است که این موضوع یکی از بندهای مورد اشاره در اقتصاد مقاومتی است. 
وي گفت: این شرکت در جهت همسویی با سیاستهای کلان کشور در برنامه ششم توسعه و همین طور تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری، اهداف کلانی را برای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در پیش گرفته است.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، هدایت مراکز تحقیقاتی به سوی تحقیقات کاربردی، کمک کردن به مجتمع های تولید در جهت استفاده حداکثری از ظرفیت موجود و کاهش وابستگی به منابع خارجی از جمله سیاست های اجرا شده از سوی این شرکت طی سالهای اخیر بوده است.
شاهدایی با اشاره به اهداف کلان در بخش پژوهش و فناوری ادامه داد: توجه به این جنبه از فعالیتهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی و واگذاری امور به دانشگاهها منجر به ایجاد ساختار بنیادین فناوری و اتکا به فناوریهای دانش بنیان می شود. 
وي استفاده حداکثری از توان علمی دانشگاهها و پارکهای فناوری را از جمله اقدامهایی خواند که واحد پژوهش و فناوری شرکت ملی صنایع پتروشیمی آن را دنبال کرده و خود به صورت مستقیم به انتخاب دانشگاهها پرداخته و طرحها را به آنها واگذار می کند.  
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، توانمندسازی دانشگاهها و مراکز پژوهشی کشور و کاهش وابستگی صنعت پتروشیمی را به صاحبان لیسانس پتروشیمی از دیگر اقدامهایی اعلام کرد که این شرکت آنها را اجرایی کرده است. 
وي افزایش چهار درصدی راندمان تولید، افزایش ١٨ درصدی میزان صادرات فرآورده های پتروشیمی و افزایش ظرفیت موجود از طریق راه اندازی طرحهای جدید در سال ٩٤ را نسبت به سال ٩٣ از مهمترین دستاوردهای این شرکت اعلام کرد.
شاهدایی، تدوین استانداردهای بهینه سازی انرژی در شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران سبب صرفه جویی ٤,٦ میلیارد دلاری در مصرف گاز طبیعی شده است.
همایش «صنعت نفت دانش بنیان، تبلور اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی» از صبح روز شنبه(٢٨ فروردین ماه) با حضور مقامهای عالی رتبه کشور و مدیران ارشد نفتی در سالن همایشهای بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت آغاز بکار كرد.




شناسه خبری: 36187

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو