جذب 75 درصد اعتبارات منطقه پارس 2 در سال گذشته

لینک کوتاه: freena.ir/detail/36221
ساعت 14:56 دوشنبه 30 فروردين 1395
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از جذب 75 درصد اعتبارات منطقه پارس 2 در سال گذشته خبرداد.

به گزارش فرينا، مهدی یوسفی، با اعلام اين خبر گفت: سال گذشته هشت پروژه در بخش راه سازی، ساختمان و کنترل سیلاب به مبلغ 987 میلیارد ریال در دست اجرا بود که تا پایان سال 94 سه پروژه با هزینه 497 میلیارد ریال به پایان رسیده است. 
يوسفي با اشاره به عملیات اجرایی طرح پالایشی سیراف برای احداث هشت پالایشگاه میعانات گازی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با ظرفیت ٤٨٠ هزار بشکه میعانات گاز ( هر پالایشگاه ٦٠ هزار بشکه)، افزود: امسال کارهای ساختمان و نصب پالایشگاه آغاز می شود. 
وی گفت: شرکت پتروپالایش کنگان نیز در این منطقه مستقر است که هم‌اکنون عملیات خاکبرداری آن در حال انجام است. ضمن این‌که تامین سرمایه شرکت زیرساخت فراگیر پالایشی سیراف و شرکت پترو پالایش کنگان  هر دو از سوی بخش خصوصی تامین سرمایه می‌شود.
هشت فاز 11 تا 14، 19 و 22 تا 24 پارس جنوبی در کنار Iran LNG و همین طور شرکت زیرساخت فراگیر پالایشی سیراف و پتروپالایش کنگان در منطقه پارس 2 مستقر هستند. 
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گمرک را از جمله واحدهای فعال منطقه پارس 2 عنوان کرد و افزود: تا پایان پارسال 748 فقره مجوز ورود کالا به منطقه، 124 فقره انتقال کالا از فاز به سکو، 770 مجوز بهره برداری کالا صادر شده و 830 فقره صورتجسله تخلیه کالا در سایت تنظیم شده است. 
یوسفی ادامه داد: همچنین عملکرد ارزی گمرک پارس 2 طی سال 1394 شامل ورود کالا و تجهیزات مورد نیاز پالاشگاهی به ارزش 414 میلیون دلار  بوده است.
مدیریت منطقه‌ پارس 2 (کنگان) متولی اجرای سیاستها و برنامه‌های سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در محدوده‌ی پارس 2 (شرق شهرستان کنگان) است که فراهم کردن زیرساختهای فنی ‌و مهندسی در قالب اجرای پروژه‌های راه و ساختمان، طرح مهار و دفع سیلاب، برق، قدرت و مخابرات برای منطقه از اصلی ترین وظایف این مدیریت به شمار می رود.




شناسه خبری: 36221

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو