ايجاد زيرساخت هاي مناسب سرمايه گذاري در منطقه ويژه خراسان جنوبي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/36231
ساعت 14:59 سه شنبه 31 فروردين 1395
رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی از باب معادن به عنوان بهترین و نوید بخش ترین معادن کشور با وجود ۶۰۲ معدن و تنوع بیش از ۴۵ ماده معدنی و ۲.۵ میلیارد تن ذخایر معدنی برای سرمایه گذاری ظرفیت مطلوبی دارد.


به گزارش فرينا، مرتضی صفدری زاده در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی جمهوری چک افزود: هدف از تشکیل منطقه ویژه اقتصادی تسهیل و جهش اقتصادی در مناطق با استعدادهای مختلف است.
صفدري زاده با اشاره به اینکه پس از ایجاد منطقه ویژه اقتصادی نیز زیرساخت‌های لازم برای فعالان اقتصادی داخلی و خارجی نقش ایفا می‌کند، گفت: از طرفی با توجه به مزیت‌هایی که در خراسان جنوبی وجود دارد توسط بخش خصوصی مدیریت و سرمایه گذاری می‌شود بنابراین درک صحیح تری بین فعالان اقتصادی چک و ایران می‌توانیم داشته باشیم.
وي افزود: تمام شرایط لازم برای پذیرش فعالان اقتصادی در زمینه تجارت، صنعت و خدمات در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی فراهم شده است.
رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی صفدری زاده ادامه داد: خوشبختانه با حمایت مقامات استانی و کشوری با وجود اینکه مدت کوتاهی از آغاز به کار این مجموعه می‌گذرد جایگاه خود را تبیین و ایجاد ارتباطات جدید فراهم کرده است.
صفدري زاده افزود: جمهوری چک از کشورهای توانمند در زمینه رنکینگ‌های مختلف جهانی و تکنولوژی است و در حوزه معدن و صنعت دارای تجربه است و از سال‌های دیرین با کشور ایران مراودات تجاری داشته و تنها کشوری بوده که رابطه تجاری خود را با ایران قطع نکرده است.
وي با اشاره به قابلیت و ظرفیت‌های بی شمار این استان، تصریح کرد: هدف از این گونه سفرها معرفی هرچه بیشتر قابلیت‌های دو کشور و استفاده از تجربیات همدیگر است که امید است از قابلیت‌های کشور چک بیشتر استفاده و بهره گیری کنیم.
صفدری زاده گفت: با بررسی راه‌های علمی بین دو کشور و به ویژه در استان خراسان جنوبی امید است شاهد اقدامات عملی باشیم و جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور مقتدر و در راه توسعه با عزم و اراده مردمی است و با توجه به شرایط پسا برجام شرایط ارزشمندی برای ارتباطات تجاری خواهد داشت.
وي افزود: خراسان جنوبی از باب معادن به عنوان بهترین و نوید بخش ترین معادن کشور با وجود 602 معدن و تنوع بیش از 45 ماده معدنی و 2.5 میلیارد تن ذخایر معدنی است.
رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: استان خراسان جنوبی با برخورداری از نیروهای تحصیل کرده می‌تواند کمک شایسته‌ای در تأمین رشد اقتصادی و تجاری استان و کشور داشته باشد.
وي با اشاره به ورود شرکت‌های تجاری و صنعتی چک به استان افزود: ایران یک محل مطلوب برای سرمایه گذاری مطمئن و سودآور است و استان خراسان جنوبی فرصت ناب برای سرمایه گذاری است.
رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: برای نخستین بار پایانه صادرات مواد معدنی در خراسان جنوبی و در منطقه ویژه اقتصادی ایجاد و در 10 ماه آینده شاهد بهره برداری از این قابلیت خواهیم بود تا به بخش معدن استان کمک کند.


* بكارگيري ظرفیت‌های بالقوه منطقه ویژه خراسان جنوبي
عضو اتاق بازرگانی جمهوری چک نيز در بازید از منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: ظرفیت و مزایای خراسان جنوبی به ویژه منطقه ویژه اقتصادی آن بسیار مطلوب است و این ظرفیت را از طریق اتاق بازرگانی چک به سایر شرکت‌ها و فعالان اقتصادی اطلاع رسانی خواهیم کرد.
ایلیا مانژاک افزود: در حقیقیت روابط اقتصادی و تجاری بین جموری چک و فعالان اقتصادی در ایران از تاریخ بسیار طولانی و موفق برخوردار بوده است.
وي گفت: هر دو کشور پروژه‌های فراوانی را پیاده سازی کردند به ویژه در ایران شرکت‌های تجاری چک در زمینه ترابری، منابع آب و نیرو کارهایی انجام داده اند و قطعا خواستار این هستیم که این مسیر را ادامه دهیم.
عضو اتاق بازرگانی چک افزود: صنعت و معدن کاملا بخش تخصصی از اقتصاد است و اساسا از فرانسه و آلمان در این حوزه نیز فعالیت‌های بسیاری دیده شد اما صنعت و معدن چک نیز از تاریخ بیش از 200 سال برخوردار است.
ایلیا مانژاک گفت: بخش‌های تخصصی و دانش فناوری در سرزمین‌های جمهوری چک افتتاح و اختراع شده و در زمینه رقابتی نیز فعالیت می‌کند.
وی با اشاره به منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی افزود: علاقه از سمت جمهوری چک برای ارتباط و همکاری وجود دارد و شرکت‌های متعددی در چک هستند که به صورت مشوق و استفاده از مزایای می‌توانند در مناطق مختلف حضور داشته باشند که منطقه ویژه اقتصادی بیرجند مزایای بسیاری دارد.
عضو اتاق بازرگانی چک گفت: از مزایای منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی می‌توان به مرکزیت قرار گرفتن در 4 مسیر ترانزیت بین الملل و فرودگاه قابل توجه آن اشاره کرد.
ایلیا مانژاک افزود: ظرفیت و مزایای خراسان جنوبی به ویژه منطقه ویژه اقتصادی آن را از طریق اتاق بازرگانی چک به سایر شرکت‌ها و فعالان اقتصادی اطلاع رسانی خواهیم کرد.






شناسه خبری: 36231

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو