حفظ محیط زیست اولویت وزارت نفت در پارس جنوبی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/36256
ساعت 12:19 شنبه 4 ارديبهشت 1395
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در جمع اعضای فعال سازمان های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی کشور حفظ محیط زیست اولویت وزارت نفت در پارس جنوبی است .

به گزارش فرينا، مهدي يوسفي در چهارمین نشست فصلی شبکه سازمان های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی کشور که در عسلویه گفت: طبیعت سرسبز، هوای پاک و حفظ محیط زیست خواسته مشترک تمام بشریت است که انسان با وجود حفظ این امر می تواند از زندگی در این جهان لذت ببرد.
یوسفی در این نشست با تشریح به نقش و جایگاه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در تولید ناخالص ملی کشور افزود: در این منطقه عظیم اقتصادی و انرژی کشور که برای توسعه میدان مشترک پارس جنوبی شکل گرفته است، قریب به 29 فاز استاندارد پالایشگاهی و 27 مجتمع پتروشیمی طراحی شده است که در این صنایع نزدیک به 56 هزار نفر اشتغال مستقیم را بوجود آورده است.
وی گفت: در صورت بهره برداری از کلیه طرح های توسعه ای پارس جنوبی با محاسبه 50 دلار برای هر بشکه نفت خام 110 میلیارد دلار ثروت عاید کشور می شود که این میزان درآمد نشان از جایگاه و نقش این منطقه در عرصه ملی و بین المللی است.
مدیرعامل منطقه ویژه انرژي پارس با اشاره به این نکته که الگوها و استانداردهای زیست محیطی در صدور مجوز فعالیتهای صنایع و راه اندازی پالایشگاهها مورد توجه قرار می گیرد افزود: هم اکنون که در جمع فعالان و پیشتازان فعال در سازمان های مردم نهاد حوزه محیط زیستی و منابع طبیعی کشور هستیم اعلام می کنیم که با تلاش شبانه روزی کارکنان صنعت نفت  درصد فلرینگ و مشعل سوزی در ده فازهای یک تا 10 پارس جنوبی از عدد 56 میلیون مترمکعب در سال 87 به 5 میلیون مترمکعب مشعل سوزی در سال 94 رسیده است ضمن آنکه در سال گذشته نیز نسبت به سال  40 درصد این کاهش یافته است.
یوسفی افزود: با توجه به قوانین و مقررات بین المللی نگاه آینده به محیط زیست جدی است و ما در ایران اسلامی نیز با همین نگاه و روند از تمام ابزار و امکانات جهت تحقق این امر استفاده خواهیم کرد.
وی با اشاره به همکاری های متعدد صنعت نغت و محیط زیست گفت: در حوزه پساب با پیگیری ها و هماهنگی سازمان منطقه ویژه پارس و اداره کل حفاظت از محیط زیست استان بوشهر  برنامه ی زمان بندی تنظیم شده است و بزودی اقدامات موثری در جهت کاهش چشمگیر آلایندگی های این حوزه آغاز می شود.



شناسه خبری: 36256

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو