راه‌اندازي واحد جديد مديريت استاندارد در منطقه ويژه پارس

مدير‌عامل منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس از راه‌اندازي واحد جديد مديريت استانداردها و کيفيت در پارس جنوبي خبر داد.
به گزارش بنا(bena) به نقل از روابط عمومي سازمان منطقه ويژه پارس جنوبي، موسي سوري اظهار داشت: سازمان منطقه ويژه پارس جنوبي در سال 1388 يازدهمين سالگرد تاسيس خود را پشت سر گذاشت و در اين مدت به لطف حق و با عزم و انديشه و تلاش جمعي همه مسئولان و مديران صنعت نفت کشور زمينه احداث، توسعه، بهره‌برداري و نگهداري بهينه زيرساخت‌هاي سخت‌افزاري و نرم‌افزاري در اين منطقه هموار شد.

وي افزود: سازمان منطقه ويژه در سال گذشته معادل 210 ميليارد تومان در بخش سرمايه‌گذاري داخلي برنامه‌ريزي کرده بود که حدود 90 درصد آن جذب شد.

مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس خاطرنشان کرد: مجموع سرمايه‌گذاري‌هاي داخلي برنامه‌ريزي شده از طريق قراردادهاي منعقد شده در سايت‌هاي صنايع مختلط، نيمه‌سنگين، دريايي، پايين‌دستي و مجموعه‌هاي رفاهي، ‌‌هزار و 512 ميليارد تومان است که اين ميزان در يک دوره 10 ساله (از زمان تاسيس اين سازمان در سال 1377 تا پايان سال 1387) محقق شده است.

سوري تصريح کرد: همچنين در مدت 10 ساله ياد شده، 18 ميليارد دلار براي ساخت فازهاي پالايشگاهي و مجتمع‌هاي پتروشيمي عسلويه سرمايه‌گذاري شده است.

وي ادامه داد: مطابق آمار دريافتي از جمع ارقام مربوط به سرمايه‌گذاري خارجي (دلاري)، حدود 10 ميليارد دلار آن از سوي شرکت نفت و گاز پارس در بخش پالايشگاه‌هاي گازي و 8 ميليارد دلار نيز از سوي شرکت ملي صنايع پتروشيمي در بخش ساخت مجتمع‌هاي پتروشيمي جذب شده است.

مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس عنوان داشت: سال گذشته با برگزاري نخستين همايش ملي توسعه پايدار، يکپارچه و دانايي‌محور منطقه ويژه در افق 1404 و 1444، جهت‌گيري نوين سازمان و منطقه به سمت طراحي علمي و جامع آينده پيش رفت که اين مهم در کانون توجه و حمايت تمام مسئولان، سياستگذاران و برنامه‌ريزان کشور قرار گرفت.

سوري اضافه کرد: همچنين سال گذشته در همسويي با اصلاح الگوي مصرف، کاهش و حذف اسراف منابع سازماني، اصلاح و ارتقاي فرآيندهاي تصميم‌سازي و تصميم‌گيري و تکيه بر انديشه جمعي از طريق تشکيل شوراها و کميته‌هاي تخصصي در حوزه‌هاي کليدي و ارتقاي شايستگي‌ها، قابليت‌ها و توسعه ظرفيت‌هاي منابع انساني و سرمايه‌هاي فکري در کانون توجه قرار گرفت.

وي همچنين گفت: علاوه بر اين در سال گذشته، عمليات اجرايي و تکميل ده‌ها پروژه در حوزه زيرساخت‌ها، تعريف و تصويب ده‌ها پروژه جديد در حوزه‌هاي زيرساختي در کميته بررسي فني ـ عملياتي سازمان در مناطق عملياتي پارس يک (پارس جنوبي)، پارس 2 (پارس کنگان) و پارس 3 (پارس شمالي) تداوم داشت.

مديرعامل پارس جنوبي در ادامه اظهار داشت: در سال گذشته، هواپيمايي اورژانس هوايي و خدماتي در منطقه ويژه پارس استقرار يافت که با استقرار اين اورژانس هوايي، بسياري از بيماران داراي وضعيت خطرناک با اعزام به موقع به مراکز درماني، از مرگ حتمي نجات يافتند.

سوري ابراز داشت: کمک به توسعه ورزش استان بوشهر با کمک بيش از 3 ميليارد تومان، افزايش چشمگير اعتبارت پروژه‌هاي عمراني و سرمايه‌اي و پرداخت تمام بدهکاري‌هاي سال 1387 سازمان به شرکت‌هاي پيمانکاري و ادارات کل استان و همچنين جذب بيشتر نيروهاي بومي استان بوشهر در بخش‌هاي مختلف سازمان نيز از ديگر دستاوردها و عملکردهاي سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس در سال گذشته بوده است.

وي در ادامه در ارتباط با اولويت‌هاي کاري اين سازمان در سال جاري گفت: تمرکز يکپارچه تمام منابع و ظرفيت‌هاي سازماني با هدف پشتيباني فرآيندهاي توليد از ميدان مشترک پارس جنوبي و ايفاي نقش شايسته در تکميل و تداوم زنجيره تامين انرژي ملي و ارزش نفت، گاز و پتروشيمي کشور، اصلي‌ترين ماموريت و هدف اين سازمان در سال جاري است.

مديرعامل پارس جنوبي تصريح کرد: در سال جاري براي آينده‌پژوهي کاربردي، طراحي و استقرار مديريت علمي، مطالعه و تدوين طرح جامع سلامت، توسعه ظرفيت‌ها و قابليت‌هاي مديريتي کارکنان، ارتقاي بهره‌وري منابع و سرمايه‌هاي سازماني، گسترش عدالت اداري و مبارزه با تبعيض و پيگيري شفاف‌سازي مسئوليت‌ها و ارتقاي اختيارات به منظور انجام بهينه مسئوليت‌هاي اجتماعي صنعت نفت در منطقه ويژه تلاش بيشتري صورت مي‌گيرد.

سوري همچنين از راه‌اندازي واحد جديد مديريت استانداردها و کيفيت در پارس جنوبي خبر داد و افزود: آغاز مطالعه يکپارچه براي تهيه طرح جامع پنج ساله، ارتقاي دانش مالي مديران و کارشناسان، راه‌اندازي واحد جديد مديريت استانداردها و کيفيت و توجه ويژه به بازرسي فني در پروژه‌ها و نوآوري، توسعه و گسترش اقتصادي ساخت داخل کالاهاي خريد خارج نيز از ديگر اولويت‌هاي منطقه ويژه پارس در سال جديد است.

مديرعامل منطقه ويژه پارس جنوبي عنوان داشت: در سال 89 براي تهيه طرح جامع جامع پدافند غيرعامل و مديريت بحران، فعال‌سازي مجتمع بندري پارس و فرودگاه بين‌المللي خليج فارس و استفاده بهينه از توان و ظرفيت فني و مهندسي کشور و به کارگيري اصولي مشاوران توانمند نيز تلاش بيشتري از خود نشان مي‌دهيم و اميدوار هستيم که با همت و کار مضاعف بتوانيم به اهداف مورد نظر برسيم.
امتیاز به خبر :