فرودگاه پيام، مركزي فعال در اقتصاد استان البرز است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/36314
ساعت 14:18 سه شنبه 7 ارديبهشت 1395
نمايندگان مردم شهرستان كرج در مجلس شوراي اسلامي از فرودگاه و منطقه ويژه اقتصادي پيام بازديد كردند.

به گزارش فرينا، عزيز اكبريان با اشاره به فراهم شدن بسترهاي مناسب براي سرمايه گذاري و شتاب در روند توسعه اين منطقه ويژه گفت: فرودگاه بين المللي پيام با وسعت بيش از 10 هزار هكتار در استاني كه داراي 4 درصد جمعيت و 3 دهم درصد وسعت كشور است  و از لحاظ زمين براي توسعه صنعت و خدمات داراي محدوديت است،  منطقه ويژه اقتصادي با 3600 هكتار و فرودگاه با 10 هزار هكتار زمين در بهترين نقطه استان كرج، زمينه ساز پيشرفت و فعاليت اقتصادي و صنعتي در منطقه بوده و خواهد بود.
اكبريان به فراهم شدن تسهيلات قانوني و زير ساختي منطقه ويژه ا قتصادي براي فعالان اقتصادي در جهت توليد كالا و ارائه خدمات پرداخت و افزود: در منطقه ويژه اقتصادي پيام بسترهاي توسعه اقتصادي و عمراني براي فعاليت ها تجاري و اقتصادي و ارائه خدمات هوايي دز زمينه حمل و نقل باري فراهم شده است كه چشم انداز مناسب و روشني را براي حضور و حمايت از سرمايه گذاران داخلي و خارجي جهت توسعه اقتصادي منطقه ديده مي شود .


*فرودگاه پيام يكي از بخش هاي مهم و تاثير گذار در استان البرز 
نماينده مردم شهرستان كرج در مجلس شوراي اسلامي در بازديد از فرودگاه و منطقه ويژه اقتصادي پيام، اين منطقه را يكي از بخش هاي مهم و تاثير گذار در استان البرز دانست.
محمدجواد كوليوند گفت: در برنامه چهارم توسعه براي افق 1404 كشور، ايران داراي رشد اقتصادي پيوسته با ثبات و پر شتاب بوده كه فراهم نمودن زمينه هاي لازم براي تحقق رقابت پذيري كالاها  و خدمات كشور در بازارهاي داخلي و خارجي در آن به عنوان يك سياست كلي ديده شده است كه فرودگاه و منطقه ويژه اقتصادي پيام در ريل پرشتاب توسعه  براي تامين اهداف استان با آينده اي روشن قرار گرفته و زمينه رقابت پذيري در بازارهاي خارجي را فراهم مي  آورد .
كوليوند، محور اصلي توسعه فرودگاه و منطقه ويژه اقتصادي را توسعه اقتصادي دانست و افزود: سرعت و شتاب براي تكميل زير ساختهاي سخت افزاري  و نرم افزاري برای جذب سرمايه گذاران داخلي و خارجي و كسب و كارهاي كوچك است.
وي گفت: منطقه ويژه اقتصادي پيام توانايي و ظرفيت هاي بسيار خوبي دارد كه تاكنون توانسته نقش موثري در استان داشته و در راستاي اهداف سند چشم انداز آن گام بردارد .




شناسه خبری: 36314

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو