روس ها از منطقه ويژه انرژي پارس بازديد مي کنند

طي هفته آتي هيات پتروشيمي روسيه از منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس بازديد مي کنند.
به گزارش خبرنگار بنا(bena)؛ با اعلام آمادگي روسيه براي سرمايه‌گذاري در صنعت پتروشيمي ايران طي هفته جاري هيات پتروشيمي روسيه با هدف بازديد از تعدادي از پالايشگاه ها به ايران سفر مي‌کند.

از جمله برنامه هاي اين هيات بازديد از منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس است. منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس در حال حاضر قطب صنعت پتروشيمي کشور است.

بر اساس اين گزارش اخيرا سيد رضا سجادي، سفير و نماينده تام الاختيار ايران در فدراسيون روسيه با بيان اين که روس ها اظهار علاقه کردند که در پروژه هاي پتروشيمي ايران سرمايه گزاري کنند از عزيمت هيات پتروشيمي روسيه چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته آينده به ايران خبرداده است.

هم اکنون در حوزه انرژي مذاکراتي ميان ايران و روسيه در حال انجام است که دراين راستا همکاري‌ در بخش انرژي مورد توجه هر دو کشور قرار گرفته است و محور اصلي مورد بحث در سفر هيات روسي به کشورمان پروژه‌هاي پتروشيمي است که روسيه آمادگي کار و سرمايه‌گذاري در اين صنايع را دارد.

گفتني است؛ روس‌ها از بزرگ‌ترين توليدکنندگان نفت و گاز هستند و در صنايع پتروشيمي هم پيشينه بسيار طولاني دارند وداراي تکنولوژي‌هاي منحصر به فرد دراين بخش است.

اين هيات روسي قرار است از امکانات عسلويه بازديد داشته باشد و در ضمن در اين سفر همکاري‌هاي دو کشور در زمينه پتروشيمي در عسلويه بررسي مي‌شود. /205

امتیاز به خبر :