بندر بوشهر، پيشگام در انجام مطالعات برنامه ریزی پروژه

لینک کوتاه: freena.ir/detail/36320
ساعت 16:17 سه شنبه 7 ارديبهشت 1395
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، گفت: بندر بوشهر، نخستین بندر در سطح کشور، در انجام مطالعات برنامه ریزی پروژه است.

به گزارش فرينا، مسعود قاسمیان افزود: با برگزاری نشست کمیته مهندسی ارزش سازمان بنادر و دریانوردی و تصویب انجام مطالعات برنامه ریزی ارزش پروژه (طرح توسعه مجتمع بندری نگین) و انتخاب مشاور توسط اداره کل مهندسی سواحل و بنادر، مطالعات برنامه ریزی ارزش پروژه با انجام جلسه پیش کارگاهی و همچنین بازدید اعضای کمیته مطالعات از مجتمع بندری نگین، آغاز شد.
قاسمیان افزود: مطالعات برنامه ریزی ارزش، با هدف بررسی و تحلیل فعالیت های پروژه در مراحل طراحی، اجرا، بهره برداری و نگهداری انجام می شود که با استفاده از تجارب، ابتکار ها و فعالیت های متخصصان درجهت تحلیل کارکرد سیستم ها، عوامل، تجهیزات و تاسیسات، بمنظور دستیابی به کارکردی پیش بینی شده با کمترین هزینه و همچنین با حفظ اولویت بندی و یا ارتقاء کیفیت در کوتاهترین زمان، صورت می پذیرد.
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: تاکنون دو پروژه مهندسی ارزش، شامل ساماندهی زیر ساخت ها و محوطه های بندر بوشهر و همچنین لایروبی حوضچه و کانال دسترسی و احداث دایک وانحراف سیلاب بندر دیلم با موفقیت به اتمام رسانده شده است.
گفتنی است، براساس بخشنامه های معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، انجام مطالعات برنامه ریزی ارزش در خصوص پروژه هایی که برآورد اولیه میزان هزینه اجرای آنها بیش از هشتصد میلیارد ریال است، الزامی است.




شناسه خبری: 36320

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو