تکمیل توسعه پارس جنوبی تا پایان دولت یازدهم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/36332
ساعت 09:21 شنبه 11 ارديبهشت 1395
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: پرونده توسعه میدان گازی پارس جنوبی تا پایان دولت یازدهم بسته خواهد شد.

به گزارش فرينا، مهدی یوسفی در نشست دبیران شورای اقامه نماز وزارت نفت افزود: منطقه ویژه انرژي پارس نماد عینی اقتصاد مقاومتی است و بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری، جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده از اهداف اصلی در این منطقه است.


افزایش چشمگیر تولید در پارس جنوبی
يوسفي با اشاره اینکه هشت درصد از کل گاز شناخته شده جهان در منطقه ویژه پارس جنوبی قرار دارد، گفت: با تلاش متخصصان داخلی شاهد دستاوردهای بزرگی در صنعت نفت هستیم.
وي با اشاره به طراحی 29 فاز استاندارد پالایشگاهی در خشکی برای برداشت ایران از میدان پارس جنوبی، افزود: میزان تولید گاز شیرین هر فاز حدود 25 میلیون مترمکعب در روز است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: تا قبل از دولت یازدهم 10 فاز با میزان تولید 270 میلیون مترمکعب به بهره‌برداری رسیده بود که در سال گذشته فازهای 12 و 15 و 16 به بهره‌برداری رسید و شاهد افزایش 170 میلیون مترمکعبی تولید در این مدت هستیم.
يوسفي با اشاره به نهایی شدن طرح پالایشی سیراف، افزود: عملیات زیرسازی و تسطیح اراضی طرح پالایشی سیراف تکمیل شده است و از تابستان امسال عملیات احداث هشت مجموعه پالایشی در تابستان امسال آغاز می‌شود.

سهم 60 درصدی بوشهری‌ها در اشتغال پارس جنوبی
وي با اشاره به آمار تامین اجتماعی و پرداخت بیمه اشتغال، از اشتغال 56 هزار نفر در پارس جنوبی خبر داد و گفت: طی دو سال اخیر 60 درصد استخدام‌ها به نیروهای بومی استان بوشهر اختصاص یافته است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به ساخت 35 مدرسه و ده‌ها خانه بهداشت روستایی، توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها، ساخت و تجهیز بیمارستان و چندین پروژه کوچک و بزرگ، ادامه داد: سازمان منطقه ویژه پارس به نمایندگی از صنعت نفت شش هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های عام‌المنعه هزینه کرده است.
يوسفي گفت: در راستای ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی در منطقه ویژه پارس اقدامات خوبی صورت گرفته است و شاهد نتایج مطلوبی نیز در این زمینه هستیم.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تسهیل در زمینه حضور مبلغان و روحانیون اعزامی به منطقه، افزود: تعالی انسانی در توسعه و پیشرفت پروژه‌ها نقش مهمی دارد و ما در این راستا گام برمی‌داریم و امیدواریم شاهد دستیابی به اهداف مورد نظر باشیم.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به نقش مهم و اثرگذار روحانیون و مبلغان در معرفی ظرفیت‌های پارس جنوبی اشاره کرد و افزود: مبلغان با استفاده از تریبون‌هایی که در اختیار دارند می‌توانند نقش مهم در انعکاس دستاوردها و فعالیت‌های نظام داشته باشند.





شناسه خبری: 36332

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو