تكميل زيرساخت هاي منطقه ويژه نمين براي حضور سرمايه گذاران

لینک کوتاه: freena.ir/detail/36366
ساعت 09:35 دوشنبه 13 ارديبهشت 1395
استاندار اردبيل با اشاره به اهميت منطقه ويژه اقتصادي نمين در پيشرفت و رونق اقتصادي اين استان گفت: تمام تلاش خود را براي آماده سازي اين منطقه براي سرمايه گذاران بخش خصوصي بكار گرفته ايم.

به گزارش فرينا، مجيد خدابخش در نشست منطقه ويژه اقتصادي نمين افزود: تامين امكانات رفاهي و زيرساخت هاي اساسي اين منطقه از جمله آب، برق، تلفن، گاز، راه و نظاير آن در اولويت قرار دارند و تمام شركت هاي خدمات رسان به كمك و همكاري در اين زمينه دعوت شده اند.
خدابخش بر لزوم عملياتي شدن سريع آماده سازي منطقه ويژه اقتصادي نمين گفت: كارها بايد به شكل حساب شده و اصولي در اين منطقه جلو برود تا در آينده مشكل خاصي براي سرمايه گذاران و ساير بخش ها بروز نكند و به شكل شايسته و بهتر از ظرفيت هاي اين منطقه بهره گرفته شود.
وي افزود: نياز است مشاوران و كارشناسان ذيربط نيازها و زيرساخت هاي اساسي منطقه ويژه اقتصادي نمين را برآورد كنند.
استاندار اردبيل گفت: هر چند افراد بخش خصوصي در اين منطقه سرمايه گذاري خواهند كرد اما موظفيم براي تامين نيازهاي اساسي آن و بهره گيري بهتر از ظرفيت هاي اين منطقه در پيشرفت استان اردبيل آن را به شكل درست مديريت كنيم.
خدابخش با بيان اينكه خروجي فاضلاب شهر اردبيل بازيافت و براي تامين نيازهاي آب بخش صنعت قسمتي از منطقه صرف خواهد شد ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبيل ميزان نيازهاي منطقه ويژه اقتصادي نمين به آب را برآورد و اعلام مي كند تا نسبت به تامين آن اقدام شود.
وي گفت: ميزان بارش منطقه اردبيل در دو سال گذشته به شكل نسبي مطلوب بوده و امسال نيز منطقه از بارش هاي خوب برخوردار شده و انتظار مي رود در تامين آب بخش صنعت نيز موثر واقع شود.
استاندار اردبيل با اشاره به اينكه به رغم بارش هاي جوي به شكل نسبي خوب وضعيت سفره هاي آب زيرزميني اردبيل همچنان مناسب نيست و دشت اردبيل ممنوعه است افزود: پارسال 70 حلقه چاه غيرمجاز در محدوده زمين هاي منطقه ويژه اقتصادي نمين بسته شد و در زمان حاضر به حفر چاه در اين دشت اجازه نمي دهيم.
خدابخش با بيان اينكه منطقه ويژه اقتصادي نمين از طرح هاي اهميت دار و بزرگ استان اردبيل است گفت: اين گونه پروژه ها مشكل هاي خاص خود را دارند اما اين مشكل ها هر قدر هم بزرگ باشند با مديريت درست قابل حل هستند.
استاندار اردبيل افزود: علاوه بر سرمايه گذاران داخلي چند سرمايه گذار خارجي نيز از هم اكنون داوطلب سرمايه گذاري در منطقه ويژه اقتصادي نمين شده اند و امكانات و زيرساخت هاي آن بايد در اسرع وقت تامين شود.
در اين نشست، مسائل و مشكل هاي منطقه ويژه اقتصادي نمين از جمله تامين امكانات و زيرساخت ها، دريافت سند و مانند آنها مطرح و بررسي و تصميم هاي مناسب در اين ارتباط گرفته شد.
منطقه ويژه اقتصادي نمين با هدف ايجاد فرصت هاي اشتغال و كارآفريني و رونق اقتصادي در زميني به مساحت دو هزار هكتار عملياتي مي شود.



شناسه خبری: 36366

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو