ابراز تمايل سرمايه گذاران خارجي براي سرمايه‌گذاري در پارس جنوبي

مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس از تمايل کشورهاي اروپايي و آسيايي براي سرمايه‌گذاري در پارس جنوبي خبر داد.
به گزارش بنا(bena) به نقل از روابط عمومي سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس، موسي سوري شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاري نمايشگاه بين‌المللي نفت و گاز و پتروشيمي اظهار داشت: برگزاري نمايشگاه نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي داراي ارزش بسيار زيادي است و سبب توسعه شبکه ارتباطات نفتي و اقتصاد شبکه‌اي مي‌شود و نقش بسيار زيادي در پيشرفت و توسعه صنعت نفت و گاز کشورمان دارد.

وي افزود: در شرايط کنوني و با گسترش شبکه ارتباطات و مديريت و اقتصاد شبکه‌اي، اقتصاد و نبض بازار دنيا در دست قدرت‌هاي استکباري نيست و اين مهم در واقع، آثار تحريم‌ها در دنيا را به شدت کاهش داده است و ابتکار عمل در دست يک يا چند کشور نيست و همه کشورها مي‌توانند براي اقتصاد و صنعت خود تصميم بگيرند.

مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس خاطرنشان کرد: برگزاري نمايشگاه‌هاي بزرگ و بين‌المللي به ويژه در صنايع نفت و گاز بسيار مهم و تعيين‌کننده است و پاي کشورهاي بزرگ اروپايي و آسيايي و آمريکاي لاتين را به ايران اسلامي باز مي‌کند و تعامل و همکاري شرکت‌هاي بزرگ دنيا با ايران بيشتر مي‌شود و انتظار داريم که حجم سرمايه‌گذاري در پروژه‌هاي نفت و گاز ايران بيشتر شود.

سوري تصريح کرد: برگزاري چنين نمايشگاه‌هايي براي همه کشورها ارزشمند است و نگاه شرکت‌هاي بزرگ در اين نمايشگاه‌ها به سود بيشتر و درآمد بيشتر است و در حقيقت شرکت‌هاي بزرگ به خاطر موضع‌گيري‌هاي سياسي دولت‌ها، چنين موقعيت‌هايي را از دست نمي‌دهند و مهم‌ترين هدف آنها درآمد و سود سرشارتر است.

وي ادامه داد: با توجه به فرصت‌هاي بسيار خوبي که در اقتصاد ايران و به ويژه اقتصاد نفت و گاز کشور ما است، قطعا تمايل زيادي به مشارکت در پروژه‌هاي اقتصادي کشورمان وجود دارد که اين مهم سبب مي‌شود که تحريم‌هاي بين‌المللي تاثير خود را از دست بدهند و شرکت‌ها به خاطر منافع خودشان هم که شده، ترجيح مي‌دهند در طرح‌هاي بزرگ نفت و گاز ايران مشارکت کنند.

سوري يادآور شد: در شرايط کنوني و با توجه به موقعيت استثنايي ايران اسلامي براي سرمايه‌گذاري در نفت و گاز، سرمايه‌گذاران اروپايي، آسياي و آمريکاي لاتين تمايلات زيادي براي سرمايه‌گذاري در پارس جنوبي نشان داده‌اند و روز به‌روز نيز اين تمايل بيشتر مي‌شود و اين به معناي پيروزي ايران و شکست تحريم‌هاي بين‌المللي است.

وي اضافه کرد: نمايشگاه‌هاي بزرگ نفت و گاز همواره منافع ارزشمندي براي ما در بر دارند و انتقال و تبادل تجربيات و علوم و فنون نيز در اين نمايشگاه بسيار مهم است و اميدوار هستيم که بتوانيم به نتايج مورد نظر در اين نمايشگاه برسيم.

مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس افزود: حضور پارس جنوبي در اين نمايشگاه بسيار خوب و تاثيرگذار است و شرکت‌هاي مختلف منطقه ويژه با معرفي منطقه پارس جنوبي، نقش مهمي در توسعه اين منطقه ايفا مي‌کنند.
سوري در پايان گفت: در سال همت و کار مضاعف بايد بر تلاش خود اضافه کنيم و در راستاي تحقق منويات مقام معظم رهبري گام برداريم و بايد کاري کنيم که دستاوردهاي بيشتري از امکانات موجود به دست بياوريم و از حداقل امکانات، حداکثر بهره را ببريم.
امتیاز به خبر :