احداث 25 واحد تولیدی جدید در منطقه ویژه بروجرد

فرماندار ویژه بروجرد گفت: ۸۰ کارخانه و کارگاه تولیدی بروجرد با دریافت تسهیلات بانکی احیا و حدود ۲۵ واحد تولیدی جدید در منطقه ویژه اقتصادی و شهرک‌های صنعتی بروجرد احداث می‌شود.

به گزارش فرينا، مسلم پورقاسمیان در نشست شورای اداری این شهرستان افزود: ضرورت دارد مدیران صنایع بروجرد به‌منظور رسیدگی به وضعیت 80 کارگاه و کارخانه تولیدی و صنعتی این شهرستان که نیمه تعطیل یا تعطیل‌شده‌اند، در سامانه بهین یاب ثبت‌نام کنند.
پورقاسمیان از امضای قراردادی با عنوان میثاق نام مسئولان این شهرستان تا چند روز آینده خبر داد و گفت: این میثاق نامه که به امضای تمام مسئولان این شهرستان می‌رسد قراردادی برای احیاء 80 کارخانه و کارگاه تولیدی در معرض نابودی بروجرد است.
وی با اشاره به اینکه از 30 واحد تولیدی بزرگ کشور شش واحد در شهرستان بروجرد مشغول به فعالیت است، افزود: این واحدها اعتباراتی بالای 10 میلیارد تومان برای رفع مشکلات خود نیاز دارند که اقدامات لازم به‌منظور ثبت‌نام این واحدها در سامانه یادشده و معرفی آن‌ها به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات بانکی در دست اقدام است.

فرماندار ويژه بروجرد به بهره‌برداری از بیمارستان آیت‌الله بروجردی در شهریورماه سال جاری اشاره و گفت: به این منظور نخستین اعتبار جذب‌شده در شهرستان بروجرد به تکمیل این بیمارستان و افزوده شدن آن به چرخه درمانی اختصاص می‌یابد.

پورقاسمیان از احداث حدود 25 واحد تولیدی جدید در منطقه ویژه اقتصادی و شهرک‌های صنعتی بروجرد شماره یک، دو و سه این شهرستان خبر داد و افزود: به‌منظور احداث این تعداد واحد تولیدی در مناطق یادشده سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی اعلام آمادگی کرده‌اند که طرح‌های پیشنهادی ارائه‌شده آن‌ها در دست بررسی و رفع نواقص موجود است.
وی با اشاره به تعهد 3700 نفری اشتغال سال جاری در شهرستان بروجرد گفت: برای تحقق این میزان اشتغال 504 میلیارد تومان اعتبار از کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری لرستان درخواست شده که امید است بتوان با مساعدت استانداری لرستان اقدامات بزرگی در راستای ایجاد اشتغال و رسیدن به تعهدات اشتغال در این شهرستان انجام داد.

فرماندار ويژه بروجرد به افزایش درجه وقوع آتش‌سوزی در مراتع این شهرستان در سال گذشته اشاره كرد و افزود: به دلیل افزایش بارندگی‌های امسال مراتع این شهرستان وسعت بیشتری یافته و در معرض آسیب ناشی از وقوع آتش‌سوزی قرا گرفته است که ضرورت دارد تمامی مسئولان این شهرستان با به‌کارگیری امکانات خود نسبت به اطفاء حریق در مراتع اقدام جدی کنند.




امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو