تفاهم نامه احداث راه آهن بندر امام - شادگان - خرمشهر امضا شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/38065
ساعت 10:03 يکشنبه 9 آبان 1395
تفاهم نامه اجرای خط آهن ' بندر امام خمینی (ره) – شادگان به خرمشهر و شلمچه' شامگاه پنجشنبه بین سازمان منطقه آزاد اروند و وزارت راه و شهرسازی امضا شد.

به گزارش فرینا به نقل از  ایرنا موعود شمخانی معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت:اجرای طرح احداث راه آهن بندر امام خمینی (ره) – شلمچه به طول 118 کیلومتر و با اعتبار چهار هزار و 800 میلیارد ریال با مشارکت سازمان منطقه آزاد و وزارت راه و شهرسازی انجام می شود.

وی ادامه داد:یکهزار و 500 میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت راه و شهرسازی و مابقی از سوی سازمان منطقه آزاد اروند تامین اعتبار می شود.
شمخانی مدت زمان اجرای این طرح را 2.5 سال خواند و گفت: در حال حاضر مطالعات بخشی از این طرح انجام شده و تا پایان سال جاری به اتمام می رسد.

معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه سخنانش با بیان اینکه، ظرف یک ماه آینده این طرح کلنگ زنی و آغاز می شود، گفت:این طرح، عمدتا استفاده حمل و نقل باری داشته و از مقصد بندر امام خمینی (ره) به فولاد شادگان و از آنجا به شهرک های صنعتی آبادان ، فولاد خرمشهر و شلمچه و پس از ان به راه آهن بصره وصل می شود.

وی در ادامه گفت: خط ریلی بندر امام خمینی (ره) - شلمچه یکی از زیرساخت های مورد نیاز واحد تولیدی فولاد جهان آرا و فولاد خاور بوده و نقش موثری در انتقال تولیدات فولادی در کشور ایفا می کند.


انعقاد تفاهمنامه با وزارت راه و شهرسازی برای تامین زیرساخت های منطقه 90 هکتاری و 120 هکتاری خرمشهر
معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه سخنانش همچنین گفت:به پیشنهاد این سازمان و برای تامین زیرساخت های مناطقی همچون 90 هکتاری و 120 هکتاری مسکن مهر خرمشهر، تفاهمنامه ای بین این سازمان و وزارت راه و شهرسازی منعقد شد.

آیین آغاز پروژه خارج‌سازی 39 فروند مغروقه در آبراه بین‌المللی اروند شامگاه پنجشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی و محمدسعید‌نژاد رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور در اسکله خانیان با اعتبار 625 میلیارد ریال آغاز شد.

خط دوم راه آهن اهواز به بندر امام و ایستگاه خط آهن ماهشهر نیز روز پنجشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی بهره ‌برداری شد.
بهره برداری از ایستگاه نظامیه از دیگر برنامه های سفر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به شهرستان بندر ماهشهر بود.

عباس اخوندی وزیر راه و شهرسازی به همراه معاونان این وزارت به منظور بهره برداری و کلنگ زنی چند طرح عمرانی در بخش راهسازی و زیربنایی به استان خوزستان سفر کرد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین شامگاه گذشته در نشست شورای برنامه ریزی خوزستان شرکت کرد.

شناسه خبری: 38065

آخرین اخبار

شهادت، اجر ده‌ها سال تلاش خالصانه و غیرتمندانه آیت الله رئیسی بود
جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟