تشکيل کارگاه آموزش خانواده در منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي

دکتر سيد محمود انوشه در حاشيه کارگاه آموزش خانواده در شرکت عمليات غير صنعتي و خدمات صنايع پتروشيمي ماهشهر گفت: خانواده محور اصلي تربيت فرزندان است.
به گزارش بنا ( bena) سيد محمود انوشه گفت: خانواده براي تحکيم شخصيت فرزندان نقش بسزايي ايفا مي کند و در حقيقت خانواده نقش تبلور و انتظام بخشيدن به شخصيت فرزندان را بر عهده دارد.
وي افزود: والدين بايد براي فرزندان خود زمينه اي را فراهم سازند که فرد حول محور رفتار پدر و مادر خود نقش گيرد که به همين سبب است که اگر والدين در کارهاي خود خطا کنند، فرزندان خطاي بدتر را مرتکب مي شوند.
وي عمده مشکلات خانواده ها در ارتباط با فرزندانشان را نوع رفتار والدين دانست و ادامه داد: والدين نمي دانند که ريشه اصلي مشکلات در نوع رفتار خودشان است و اين امر يکي از دلايل اساسي مشکلات در خانواده ها به شمار مي رود.
دکتر انوشه ياد آور شد: مهارتربيتي، نوع رفتار والدين و فرزندان از عمده مسائل و مشکلاتي است که در کل سمينار ها و کارگاه ها از سوي والدين مطرح مي شود.
وي در خوصوص برون رفت از اين بحران تصريح کرد: براي رهايي از اين بحران والدين بايد خود را به سن فرزند خود نزديک تر کنند و فرزندان نيز با تعامل و همکاري بيشتر بر مشکلات خود غلبه کنند.
وي خاطر نشان کرد: با توجه به پتانسيل، خلاقيت ، کار آمدي، ايمان و تهدي که در وجود مردم شريف منطقه ماهشهر مي بينم ايمان دارم که ماهشهر مي تواند به زودي گل سر سبد يک تفکر عالي و مطلوب باشد.
اين روانشناس در ادامه اضافه کرد: پتانسيل هدايتي که در ماهشهر و سمينار و کارگاه هايي از اين قبيل وجود دارد که با اين نگاه استراتژيک و راهبردي که مسئولين شرکت عمليات غير صنعتي و خدمات صنايع پتروشيمي دارند به حول و قوه الهي موفقيت بسيار بالايي دارد که اين مهم نيازمند روند ادامه فعاليت ها مي باشد.
دکتر سيد محمود انوشه در پايان ضمن تشکر از شرکت عمليات غير صنعتي و خدمات صنايع پتروشيمي ماهشهر اظهار داشت: در کل کشو هيچ جنبش و روحيه اي مانند مديران و کارکنان زحمت کش و فداکار صنايع پتروشيمي و مردم ماهشهر نديدم و در اين ميان استقبال پرشور خانواده ها من را به وجد آورد. به نحويي که براي سمينارهاي ديگر با تمام وجود حاضر به همکاري خواهم شد.
شايان ذکر است دکتر انوشه از سوي کميته فرهنگي شرکت عمليات غير صنعتي و به منظور ارائه مشاوره حضوري به خانواده ها به ماهشهر دعوت شده بود.202
امتیاز به خبر :