اجرای طرح فرودگاه چابهار در مرحله انتخاب پیمانکاران داخلی و خارجی

معاون حمل و نقل وترانزیت سازمان منطقه آزاد چابهار درباره احداث فرودگاه جدید در منطقه آزاد گفت: هم اکنون از 50 درصد فرودگاه کنارک برای امور ترانزیت ومسافر استفاده می کنیم وباتوجه به محدودیت های این فرودگاه به جهت نظامی بودن مجوز احداث فرودگاه بین المللی منطقه آزاد را ازکمیته فضایی کشور گرفتیم.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، حسین محمدی معین بیان کرد: با دستور استاندارسیستان وبلوچستان 2500هکتار زمین برای احداث این فرودگاه تحویل منطقه آزاد شد تا سازمان برای احداث آن باسرمایه گذاران مذاکره کند.

معاون حمل ونقل با اشاره به امضای تفاهم نامه هایی با سرمایه گذاران داخلی وخارجی نظیر هند، چین، آلمان، ژاپن وبلژیک تاکید کرد: هم اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار برای اجرای این طرح هستیم.

محمدی معین ادامه داد: ترانزیت خارجی این منطقه در سه ساله دولت تدبیر و امید 13 میلیون دلار و در مدت مشابه قبل 2 میلیون دلار بوده است.

وی دلیل افزایش ترانزیت در منطقه آزاد چابهار در سه سال اخیر را اعلام برنامه های توسعه ای دولت تدبیر و امید، ارتباطات دولت با کشورهای مختلف دنیا، ارایه تسهیلات بوجود آمده برای تجار افغانستان و کشورهای آسیای میانه، تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری بر توسعه سواحل مکرّان و محور شرق عنوان کرد.

معاون حمل و نقل و ترانزیت سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار ادامه داد: تعداد شناورهای وارده اعم از لنج و کشتی های تجاری و صنعتی در ٣ سال اخیر یک هزار و ٨٦٨ فروند بوده است با مقایسه در مدت مشابه ٣ سال قبل (یک هزار و ٣٦١ فروند) رشد 37 درصدی را نشان می دهد.

محمدی معین با بیان اینکه در ٣ سال گذشته تعداد کانتینرهای وارده ٥١ هزار و ٢٢٤ TEU بوده است اظهار امیدواری كرد با توسعه بندر شهید بهشتی، احداث فرودگاه بین المللی، تکمیل خط راه آهن چابهار- زاهدان تحولات عظیمی در حوزه حمل و نقل و ترانزیت منطقه آزاد چابهار شکل گیرد.

 

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو