محرومیت زدایی از ماموریت های اصلی سازمان منطقه آزاد چابهار است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: یکی از ماموریت های منطقه آزاد محرومیت زدایی است که در این زمینه همسو با کمیته امداد امام خمینی (ره) برای آموزش، اشتغال و مهارت آموزی با هدف خودکفایی مددجویان فعالیت می کند.
به گزارش فرینا، عبدالرحیم کردی چهارشنبه شب در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان اظهار داشت: منطقه آزاد چابهار در مقابل مسئولیت اجتماعی که نسبت به شهروندان به ویژه خانواده های نیازمند و زنان سرپرست خانوار دارد با نگاه توسعه اشتغال، طرح هایی را آغاز کرده است که برخی در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسند.

وی افزود: یکی از این برنامه ها، اشتغال مددجویان و کارگران ساده در بخش تولید کیسه های برنج در مقیاس بالا و راه اندازی بازارچه و نمایشگاه صنایع دستی از تولید به مصرف در باغ تیس است که به منظور توانمند سازی بانوان و فقر زدایی در حال انجام است.

وی بیان کرد: این دیدار با هدف اجرایی کردن تفاهمنامه همکاری میان دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور و کمیته امداد صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه حاشیه نشینی در چابهار به عنوان یک بحران مطرح است گفت: سازمان منطقه آزاد با برگزاری نشست های مختلف و دعوت از سرمایه گذاران اهتمام جدی به این موضوع دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: با ایجاد اشتغال خانگی از سوی سرمایه گذاران می توانیم برای بانوان خود سرپرست زمینه خودباوری را به حداقل برسانیم.

کردی افزود: هدایت صنایع به سمت اجرایی کردن مسئولیت های اجتماعی خود در قبال شهروندان و ماموریت به دانشگاه جامع علمی - کاربردی برای آموزش محلی و تامین نیروی انسانی متخصص پتروشیمی و فولاد از برنامه های سازمان برای اشتغال زایی مددجویان کمیته امداد است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار گفت: در این تفاهمنامه اولویت نخست فقرزدایی از محدوده منطقه آزاد چابهار با محوریت روستای تیس با هدف خروج مددجویان از پوشش کمیته امداد به عنوان روستای بدون فقیر است.

رضا اصلی شهرکی افزود: این مجموعه آمادگی کامل برای عملیاتی کردن تفاهمنامه منعقده میان شورایعالی مناطق آزاد کشور و کمیته امداد را دارد و نیز در حال برنامه ریزی برای سفر پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به استان سیستان و بلوچستان است.

شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با 260 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان (مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.

منطقه آزاد و بندر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
امتیاز به خبر :