همکاري چيني ها در صنايع پتروشيمي منطقه ويژه بوشهر

مدير جذب سرمايه گذاري منطقه ويژه اقتصادي بوشهر ، از همکاري چيني ها با بخش خصوصي داخلي براي سرمايه گذاري در صنايع پتروشيمي در منطقه ويژه اقتصادي بوشهر خبرداد.
جواد انزابي ،مدير جذب سرمايه گذاري منطقه ويژه اقتصادي بوشهر، با اعلام اين خبر در گفتگو با خبرنگار بنا (bena) افزود:قرار است تا ماه آينده يک گروه چيني متخصص به منطقه ويژه اقتصادي بوشهر بيايند و در بخش ساخت پالايشگاه و صنايع پايين دستي آن با بخش خصوصي داخلي همکاري مشترک خود را آغاز کند.

وي افزود: نه تنها سرمايه گذاري در بخش پتروشيمي و ساخت پالايشگاه مي تواند براي منطقه ويژه اقتصادي بوشهر بسيار موثر واقع شود بلکه با راه اندازي صنايع پايين دستي پتروشيمي و توليد متنوع اين محصولات مي توان رونق اقتصادي خوبي براي منطقه ايجاد کرد.

انزابي اضافه کرد: همچنين در حال حاضر مراودات مکاتبه اي با چيني ها به اين منظور صورت گرفته است تا با استفاده از دانش فني آنان در زمينه استفاده از صنايع پايين دستي بتوانيم منطقه را هر چه بيشتر توسعه دهيم.

وي تصريح کرد: خوشبختانه کشورمان و منطقه ويژه اقتصادي بوشهر براي سرمايه گذاري در بخش نفت و انرژي و پتروشيمي مواد اوليه را داراست و تنها بايد با استفاده از تکنولوژي مورد نياز اين مواد را به مواد ثانويه تبديل کرد.
/ 205
امتیاز به خبر :