روستاي تيس با كمك منطقه آزاد چابهار متحول مي شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در بازدید اعضای کمیسیون اصل 90 از روستای تیس گفت: با همکاری و تفاهم استانداری سیستان و بلوچستان در چند ماه اخیر خدمات دهی به روستای تیس بر عهده منطقه آزاد چابهار گذاشته شده است.

به گزارش فرينا، عبدالرحیم کردی در این بازدید افزود: بعد از گذشت چندین سال مشخص نبود خدمات رسانی به روستای تیس برعهده دستگاههای اداری سرزمین اصلی یا منطقه آزاد است که به همین سبب با همکاری و تفاهم استانداری سیستان و بلوچستان خدمات دهی به این روستا بر عهده منطقه آزاد گذاشته شد.

كردي گفت: سازمان منطقه آزاد چابهار برای اجرای طرح هادی و تعیین حریم و بازگشایی معابر این روستا با مشکلات رو به روست بطوریکه مالکان اراضی و واحدهای مسکونی همکاری لازم را ندارند و حتی حاضر نیستند چند متر عقب نشینی کنند.

وی افزود: در چند سال قبل منطقه آزاد چابهار طرح سنددار کردن زمین ها را اجرا کرد ولی متاسفانه استقبال چندانی نشد.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: کل شهر چابهار و روستاهای آن با مشکلات جدی بی آبی رو به رو هستند و برای حل مشکل بی آبی و دسترسی آسان اهالی روستای تیس در ابتدای روستا تانکرها می توانند از انشعاب شبکه اصلی آب برداشت کنند.

کردی گفت: منطقه آزاد چابهار برای ساماندهی روستای تیس برنامه های خوبی دارد که با اجرای آنها بخشی از مشکلات این روستا مرتفع خواهد شد.

وي افزود: با احداث فرودگاه و الحاق بندر بسیاری از مشکلات مرتفع می شود و تا زمانیکه منطقه آزاد مرز دریایی و هوایی نداشته باشد نمی تواند تاثیر گذاری در توسعه داشته باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد در پايان گفت: ایجاد اشتغال، ترانزیت و کمک به توسعه مناطق همجوار از اهداف اصلی منطقه آزاد چابهار است و در این راه تلاش های زیادی صورت گرفته است.








امتیاز به خبر :